Tomaatti, Solanum lycopersicum, Osa 6 (alkaen 10.8.2024 ->)

Romello,mitä on nuot melekeen valakiat?
Ovakko raakoja Honey Drop tomaatteja?

Kurppa,suunnilleen koska otat sen varkaan vanhasta taimesta jonka laitat kasvamaan talavella?

Noniin Karvari. Kun sä vastasit mulle viestiin ekaa kertaa niin siihen tuli esille näkyviin se et kelle vastaus on. Eli toimii.
Nyt mä tässä vastaan sulle siihen samaan viestiin, katotaanpa tuleeko vielä esille se et kenelle vastaus on tulossa.
Muoks: tuli näkyville et vastaus on Karvarille.
Vastaapa Karvari mulle vielä tähän viestiin niin nähdään mitä näkyy sitten.

Nämä nyt keräsi jo pois,jälijellä enää vihireitä ja jo kypsymään alakaneita.

3 tykkäystä

Nyt taas ei tuo kuva tullu vastauksena.Mutta tämä tuli.
Sitäsun tätä ketjussa ei ainasjaan toimi.

1 tykkäys

Ihan hyvä kun testattiin tätä. Nyt on tietoa antaa eteenpäin kuhan sen aika koittaa.
muoks: tähän ei tullut näköjään enää mukaan se et kelle vastasin, vaikka vastasin Karvarille siihen hänen mulle laittamaan vastaukseen.

Karvari nyt jo otin, en tiedä onnistuuko. Viime vuonna otin asiakkaan parveketomaateista paljon myöhemmin.

Ok,vien autotalliin Mini Balcony yellown ja koitan sitä pitää hengissä.
Olisko marras joulukuu sopiva aika?

Ne ovat kypsiä lajiketta Barry’s crazy cherry. Mieto, mutta hyvänmakuinen suussa napsahtava tomaatti.

1 tykkäys

Tänä kesänä on kyllä syöty hirmuinen määrä tomaatteja ja loppua ei näy :smile::tomato:

5 tykkäystä

Kerääkkö siemeniä vai onko F1?
Kiinnostas kokeilla :roll_eyes:

2 tykkäystä

Tässä varas, jota yritän talvettaa. Joku makea kirsikkatomaatti. Ei ole vielä juurtunut.

1 tykkäys

Mä laitoin uusiin kukkapenkkeihin keväällä kompostista tavaraa ja niihinhän sitten kasvoi kesällä myös tomaatin taimia.
Jossain vaiheessa kitkin taimia pois ja ruukutin niistä muutamia itelleni.

Ihan yllärinä tulee sit kaikku mitä tulee :tomato::heart_eyes::+1:

3 tykkäystä

Meillä vuokraplantulla tomaatin taimia jokapuolella joka kesä.
Viiään sinne kasvusäkit syksyllä.

3 tykkäystä

Ei kai se F1 ole.

1 tykkäys

Kasvatus omien tomaattien siemenistä on yleensä onnistunut. Joskus lopputuloksena on huonoja tai joutavia, erilaisia tomaatteja kuin mistä siemenet oli otettu. Silloin lienee kyse siitä, että siemenet ovat kotoisin risteytetystä lajikkeesta, ja uusi sukupolvi eedustaa vain osaa alkuperäisen siemenien ominaisuuksista.

2 tykkäystä

Jäi vihreitä tomaatteja varsiin kun lopetin kastelun, ajattelin että siivoan ne myöhemmin pois. No en sitä ole tehny koska raakileet kypsyvät siellä koko ajan. Vielä on tulossa vaikka kuinka paljon ja annan olla pakkasiin asti. Noin teen tästä lähtien aina.

2 tykkäystä

New Big Dwarf ei ole mikään supertuottoinen, mutta tämä on sellainen herkku, että minun on kasvatettava sitä joka vuosi.

6 tykkäystä

Nyt tämä alako temppuilemaan.
Minäki kasvatin tuota ekaa kertaa,ei ollu minun mieleen.Ei jatkoon.

Kananlannan käyttö voi heikentää satoa – syynä glyfosaatti