Tomaatista suoraan paperin päälle iliman sen kummempia siivoiluja,hyvin ovat itäneet

Jotku laittaa koko tomaatin multaan. Luulenpa, että pitää aukasta sitä, jotta taimit nousee pinnalle.
Teen myös kuin Nuu ja Karvari, tomaatista suoraan talouspaperin päälle, nimi paperiin ja kuivumaan.
Kun ovat kuivat pussitan pieniin minigrip pusseihin ja nimi pussin päälle.
Itävät aina. Ei ole ongelma vaikka jäisi talouspaperia kiinni siihen siemeneen, kyllä se siitä itää.
Laatikoissa on tällä hetkellä 239 lajikkeen siemenet. Pidän excelissä listaa lajikkeista ja kasvatuksista. Osa siemenistä saattaa olla jo niin vanhoja että eivät idä. Parhaimpia yritän uudistaa kasvattamalla ja keräämällä siemenet.
Voi kun täällä ollaan edelleen huolellisia. Pihalla tullut vietettyä vähemmän aikaa muutaman vuoden. Kasvihuone on kuitenkin tuottanut joten kuten koko ajan.
Olen saanut selville sen minimirajan, millä työmäärällä voi vielä saada satoa Aika vähällä pärjää, jos ei vaadita mitään siistiä, mutta rajansa kaikella.
Aloin kyllä jo myös epäilemään, että voiko punaisesta kastelulannoitteesta kadota teho, jos se alkaa täyttää tasavuosia ja on säilytetty ympärivuoden kasvarissa.
Niin, kuin aiemmin mainitsin, että sitruslannoitetta voi antaa myös tomaateille ja kaktuksille.
Joko tyhyjennät kasvarin?
Nyt jo ?
Tyhjä on tomaateista. On siellä pari pelakuuta ja yksi amppelimansikka. Tomaatit loppui, kylvin ne ajoissa.
Täällä tulee tomaatteja vielä mahdottomasti, on pakko vielä kastiketta keitellä.
Sama täällä
Mulla onneksi kohta kaikki kypsiä.
Eioo ku muutama ihan vihiriä.
Mietiskelin tässä,että joko viikonloppuna tyhyjennän ainaski toisen huoneen
Vielä roikkuu kypsiä tomaatteja vaikka kastelu lopetettu. En voinut vaatia talonmieheltä matkan aikana kasvihuoneen hoitoa kun oli tarpeeksi hommia muutenkin. Taimia siivonnu pois paitsi missä vielä kypsiä tomaatteja. Erinomainen sato tuli tänä kesänä.
Minulla hirvittävä määrä raakileita taimissa, surkean myöhäisen alun saivat nämä taimet, enkä malttaisi millään vielä poimia raakileita pois kasvihuoneesta sisälle kypsymään. Saatiin kasvihuone niin myöhään kesällä kasattua että olin jo vallan luopunut tomaattitoiveista tälle kesää, mutta on sieltä saanut useita herkkupaloja kesän aikana kuitenkin käydä maistelemassa
Kokeilen tässä vastausta Karvarille , katotaan näkyykö se että kelle vastaan. Tää on siis testi.
Nuu,näkyy,muttaku laitan sulle takasin niin ei näy.
Karvari, kokeilepa vastata mulle tähän. Voi nimittäin olla niin ettei se vastaus-juttu näy pitkänä ketjuna vaan pelkästään yhen vastauksen verran. Olin joskus huomaanvinani sellasta, mutten oo sitä sen kummemmin tutkinut vielä. Voidaan tehä nyt vielä tässä sellanen testi että vastaa tähän mulle. Sit nähään että näkyykö se tässä ketjussa vastauksena kun se on tosiaan eka vastaus viestiin.
Ei käytetä tätä tomaatti-ketjua sen enempää nyt tähän testailuun mut tää yks testi Karvarin kanssa on tarpeen.
Nuu,kokeillaa ja voin minä tomaateista puhua.Just tuli kasvarista,katkon jo pois semmoset rungot joissa eioo juurikaan mitään jälijellä.