Koristeomenapuu
Rönsyleimua
Tulikellukkaa
Kuvia vähän laaja-alaisemmin.
Oikealla lumipalloheisi aloittelee kukintaa.
Valkoinen kukinta isotuomipihlajaa
Yläkuvassa. Kaikki sa kasvaa mikä vain pärjää tässä. Erittäin kuiva ja kivinen, karu maaperä. Vielä isot kuusetkin ottavat osansa vedestä ym. Lampi näkyy takana, ainakin laiturin nurkka näkyy kuvan vasemmassa ylälaidassa.
Alakuvassa oikealla kuorittu kanto on terijoensalavan. Ainut salava jonka olen ostanut, muut on kasvatettu tämän puun pistokkaista. Myrsky kaatoi tämän puun. Kait hoksasi että se oli liian lähelle rakennuksia istutettu ja olisi varjostanut liikaa pihaa. Tumpelo puutarhuri kun olin niin eipä tuota tullut ajateltua.
Tälle kannolle toivoisin löytäväni jostakin sellaisen sammakkoprinssipatsaan. En tiedä mistä moinen ajatus on päähäni tullut mutta siihen saakka saa tämä neiti levitellä helmojaan.
Pihatien varrelta.
Koiranheisi edessä.
Rönsytiarellaa etualalla.
Kalliokieloa,vuohenjuurta,lehtoimikkää ja tuoksumataraa.
Siemenestä kasvatetut kuolanpionit? Vasemmalla harmaakurjenpolvea ja edessä hopeahärkkiä joka on tullut tuohon omasta tahdostaan.
Saksankurjenmiekkaa. Tässäkin näkyy se minun kuvaustaitoni. Aivan liikaa paistaa kohteeseen aurinko.
Japaninruusukvitteni
Vasemmalla pilvikuusama, Poutapilvi.
Aivan ihastuttava pihapiiri!
Oi kun on kivan näköistä, mahtava pihapiiri
Mielenkiinnosta kyselen, miten pitkään teillä on tuo Elviira kasvellut ja miten on talvehtinut? Katselin itse jotain matalaa alppiruusua isompien eteen, ja Elviira olisi hyvä ehdokas, mutta jostain olen saanut sen käsityksen, että ottaa helposti nokkiinsa talvesta. Mutta jos se teillä on noin hyvännäköisenä paria vyöhykettä pohjoisempana, niin ehkäpä tuota tohtisi itsekin kokeilla
Kaunis puutarha! Ihana lampi! Ja paljon ihania kasveja, erityisesti jäi mieleen kauniina yhdistelmänä rehevät kalliokielot ja niiden edessä imikät ja tuoksumatarat. Upeita patsaitasi myöskin ihastelin. Mistä olet niitä pihaasi löytänyt?
Kerrassaan kaunista on. Minä myös ihastelin noita patsaita!
Miikku. Tuo Elviira on ollut meillä jo kymmenkunta vuotta. On tuossa paikassa vielä ihan tien varressa joten varmaan talvella maa routiikin mutta hyvin on pärjännyt. Yleensä on talvella lumen suojassa joten nuput eivät kuiva tuulessa ja auringossa kevättalvella. Minun alppiruusuista tuo on kyllä helpoin ja huolettomin.
Tuomipihlaja. Patsaita olen saanut aina äitienpäivälahjaksi. Olen tehnyt itse toivomuksen jotta muuta en tarttis mutta jos jotain täytyy ostaa niin sittä puutarhaan vaikka jotain halpoja höpötyksiä kaikkien silmänruuaksi. Kyllä niistä suurin osa on hankittu kait ihan paikallisista kaupoista.
Yleensä kun liikun eri paikkakunnilla menen ekaks johonkin puutarhamyymälään kurkkimaan olisko siellä meillekin tarjolla jotakin.
Espanjassa, Marokossa ja Thaimaassa käytyäni harmitti katsella ihania suuria ruukkuja,miksi meillä suomessa ei myydä sellaisia.
Hassua että tökkäsin ja peukutin tuon edellisen vahingossa. Nytte huomaan että Suomikin on kirjoitettu pienellä. Ei pitäis näin aamusta alkaa söhertelemään.
kerrassaan hieno piha ja lajeja niin runsaasti! Mahtavat rivit narsisseja, aivan ihana!
Mahonia
Oikealla harmaakurjenpolvi aloittelee kukintaansa. Ja noita orvokkeja nousee lähes joka kivenkolosta mutta ovat silti minusta aika puhuttelevia. Melkein kuulen niiden juttelevan, kukkahöperö kun olenkin.
Arovuokkoa
Rusokuusama ja raparperikin joutaa kukimaan
Kuvan yläkulmassa oikealla näkyy purppuratuomen kukkaoksa.Koivikon edessä saksankirveliä, jättipoimunlehteä ja pikkusydäntä.
Tämän runkoruusun vein äitienpäivänä äitini haudalle. Kun laitoin sinne kesäkukat toin tämän kuivaneena henkitoreissaan kotiini. Upotin juurakon veteen pariksi tunniksi ja sittä istutin uuteen multaan. Kiitokseksi kukki minulle vielä näin komeasti.
Kiitos että näytät meille kaiken tuon ihanuuden!
Jos osaisin, niin "eksyisin" teille keväällä narsissien kukinta-aikaan