Nalleperheen pellavalilja on varjoisemmassa joten vasta nyt kukkii
Isännän entinen MIEStyökaveri oli sanonu että oottaa laittanu nätiksi pihanne.
Ihmetelin että eihän ne ole koskaan käyny täällä.
Kuulema pysähtyvät tuossa linja-auto pysäkillä aina kulkiessaan ohi.
No ei siitä paljon muuta näe kun noita meidän kasvatushökkeliä ja pottu pellon sekä tuon keltakakkarapellon.
Porttiahan meillä ei ole joten kulkeissaan pääsee pihaankin.
Saattaa vaan olla että kaikki rehottaa ja emäntä on siipi maassa kun vaivainen variksenpoika.
Toivu rauhassa, sitten taas uudella energialla puutarhahommiin! Kyllä sinulla varmasti on upean näköistä siellä. ![]()
Tässä on joka kesä tää linnunpesä. Aina huolestuneena seuraan särkeekö sen joku ja selviävätkö poikaset lentoon.
Viime kesänä oli hajotettu yhtenä yönä ja syöty munat.
Toivottavasti nyt selviävät elossa ja lentoon.
Mitä ovat, rastaitako?
Arkkitehtuurin perusteella ovat.
Tuo on pieni lintunen joka tuossa pesii. Voisko se olla kuiteski harmaasieppo.
Minä en enää näe niin selvästi lintujakaan ja isäntä ei tunne kuin saalislinnut. Eikä kait enää niitäkään kun en tykkää että lintuja saalistetaan niin ei käy metsälläkään.
Kaunis tuo kivikkoistutus. Mikä harmaalehtinen kasvi siellä muurin vieressä kukoistaa?
Tuo harmaa on hopeahärkkiä.
Tuossa noitten kasvien välissä on kallion laki jossa ei kasva kuin sammal ja jäkälä. Heti kun laskeutuu tuohon aitan kivijalkaan niin on sen verran maata että tuo hopeahärkki siinä kasvaa.
Laen pihan puolella kasvaa tuo ketoneilikka.
On vähän ongelmallinen paikka. Tekisin siihen kohopenkin mutta aitan katolta rysähtää lumet siihen niin ei maksa vaivaa.
Hui, suorastaan hengästyy kun kattelee tuota kasvien, kukkien jne runsautta ja rehevyyttä.Upeeta !
peeäs, ohan siellä sulhanenkin kommeena lätsä piässä
Raya voi, voi tuota sulhasraukkaa. Silmäkulmakin on motattu mustaks, eikä edes meikkivoiteella peitetty.
Kasvit rehottaa miten sattuu ja yhä enemmän tulevat rehottamaan kun ikää tulee ja sen myötä kaikennäköistä ikälisänä.
Kuvatkin ovat huonoja kun aina paistaa täydeltä taivaalta aurinko niin kännykällä ei oikein onnistu. Tai en osaa ottaa.
Kaikki kukkii paljon mutta menee ohi tämmöisillä helteillä nopsaan.
Itelle yritän kuvata paljon ja laittaa ne tikulle jonka työnnän talvella telkkariin katella sittä isona kuvat ja muistella menneitä.
On tosi hienot maisemat, niin hienosti kaikki kasvit korostavat toinen toistaan.
Mitä keltaista siellä on kokonainen pelto, miten se on aikaan saatu? ![]()
![]()
Uskomattoman upeaa kaikki!!
Kyllä kasvit ovat parhaimmillaan, kun on tilaa ja kerralla tarpeeksi.
Unohtamatta istuttajan taitoa ja silmää.
Kadehdittavan kaunista ![]()























