On upeita näkymiä siellä!
Onkos tuo keltainen pelto keltasauramoa?
Meillä myös lähtivät aikaisin aamulla. Muistavat meitä mustikkapaskoilla laiturilla.Meilläkin jokaisella linnulla on paikkansa.
Tämmöisen siemeniä joskus olen ostanu hankkijalta ihan pienen pussin. Sitä on vain aina lisätty vanhoille levossa oleville pottu pelloille.
Tuota kiurunkukkaa yritän nyt saada levitettyä.
Pitäis olla pörriäisten mieleen.
Voisin vähän sekoittaa sitä tuonne keltapäivänkakkaran joukkoon väriksi. Ainakin kokeilla voisin.
Rönsyjen juurruttaminen käynnissä, osa olis jo istutus valmiita mutta antaahan ilmojen viiletä.
Viimesyksyiset juurrutukset emotaimina kun mankat on kerätty.
Tiellä ihmettelemistä mitä purkkeja ne nyt kasvattaa.
Raunioromantiikkaa, vesi heinä raunion peittona ja itsestään levinneitä myskimalvaa, piiankieltä ja kurkkuyrttiä.
Kyllä pitää ihan ihmetellä näitä telkoälyn luomia loistokkaita, uskomattomia asetelmia ja kukkia. Ei tuommoiseen määrään ihminen pysty. Viimeisessä on valkoista kissankelloa pitkä rivi, saattaa olla aitokin kuva😇 mulla on 30 cm rivi ja olen siitä ylen onnekas.
Tuo valkoinen kukka tuossa seinän vieressä on kurjenkelloa.
Näyttää matalalta kun on niin kallellaan.
Monena kesänä puput on käyny syömässä sen kukkavarret mutta nyt kannoin siihen niin paljon kahvinsakkoja että varmaan tuoksu suojasi kukintaa.
Muualla on lähes kaikki syöty, niin siniset kuin valkoisetkin.
Tämän näköinen kukkapenkki tuli kun kerran alkukesällä istutin pieniä taimia kokeilumielessä pitkän rivin. Ovat piiankieltä ihan tarkoituksella että pölyttäjiä houkuttelisivat tuohon hyötärialueelle.
Viime kesänä olivat siementäneet yhden paljun täyteen pieniä taimia ja enhän minä niitä raskinut kompostiin laittaa.
Oikein hyvin sopivat tuohon keltaisen pellon reunaan,tykkään itekkii mutta on siinä paljon mehiläisiä ja kimalaisia ym.
Toivottavasti vierailevat välillä kurpitsoiden kukkasissa.
Piiankielet kukkivat pitkään ja koko ajan vain pöyhistyvät lisää. Eivät vaadi mitään erityistä hoitoa. Tämmöiselle hoitajalle ihan omiaan.
Kyllä on kaunista, toisto lisää näyttävyyttä kun kerran on tilaa!!!
Nämä oli kuitenkin vielä jääny pystyyn. Sen verran metsä suojaa tuulelta. Muualla onkin lähes kaikki antautunut tuulen puuskien voimasta.
Silmäkarkkia taas kulhollinen. Piti tutkia tarkkaan kuvat, valkoinen varjolilja🏆, isot kukinnot ja niitä on paljon. Oi oi💓
Tuo on valkoinen tiikerililja tuossa punavärimintun kanssa.




























