Traakkipuu (Lohikäärmepuu), Dracaena

juu nätti on, mutta kyllä se olis kiva että aukasis nuo kukat, haluisin ihan oikeesti päästä tuoksuttelemaan sitä naurua. Todella hidasta toimintaa mokomalla!

Se tuoksu on huumaavaa. Täällä kukki koulun aulassa.

En tahdo kyllä uskoa ennen kuin haistan itse pomppivaa hymyä mutta kun se on niiiiiin hidas etenemään!

Joku noista Draceana-lajeista kukkii yöllä, jolloin sen pölyttäjät lentelevät luonnossa. Muistelen.

eikä? pitääkö tässä vielä laittaa kello joka yöksi soimaan ennen kuin näkee sen kukkivan...

NO nyt olisi riistakameralle käyttöä, saataisiin vaihe vaiheelta kuvia kukan aukeamisesta................... Ai joo, oletkos niin kiltti,kukkuu että otat kuvia 3 minuurin välein ja laitat tänne sydän olisi niin upeeta päästä seuraamaan kuvasarjasta. (ei kait sulla mitää kiirettä nukuttaakasvava kasvinukuttaa kukkais pyöritystänukuttaanukkumiseen liene? hymyä)

no ei ollut kummoista edistystä tapahtunut viime yönä, eikä vielä päivälläkään naurua ette jääneet mistään paitsisilmän isku.

NO NYT, jumprahuitti mikä tuoksu, melkein kuin syreenin tuoksu mutta minusta tämä on kyllä voimakkaampi ( voimakas ja melkein ällön makea).

Tupu… enkös “varoittanut” ? ;))

oooh :smiley: harmi kun hajua ei voi vielä tallentaa ja lähettää netin kautta kavereille :smiley:

Euffis, niinhän teit hymy ja oikeassa olit, oli vaan niin vaikea uskoa että noin "tavallisen tylsästä" viherkasvista löytyy noin paljon potkua.

Tässä vielä kuva, kukat on nyt auki.

Heteet ainakin paistaa pitkälle :smiley: Jos jaksat sen tuoksua eikä se tiputa kukkia ennenaikaisesti niin siitähän voisi saada pölytettyä siemeniä.

Voihan… nyt kyllä tulee ikävä minun entistä Traakkipuuta, se oli kylläkin kirjavalehtinen, sellaiset kelta-juovikkaat. Aukaisi kukat illan hämärissä ja se oli todella voimakas tuoksu. Ei olisi muuten huomattukaan sen kukkivan… Pitkä kukinto oli… kukki keskikesällä, päiväksi kukat sulkeutui ja illalla taas avautui-

Ja minä en edes tiennyt, että nuokin kukkivat \o/

Joissakin vanhoissa kukka-kirjoissa sanotaankin, ettei kuki honekasvina…

Onko tuo traakki minkä ikäinen, itselläni on kohta 10 vuotta vanha traakki, voiko siis kukkia edes haaveilla vielä ?

Uni, voihan tuota yrittää, sen huoneen ovi on kyllä pidettävä visusti kiinninaurua

Jadeliila, en nyt mene ihan takuuseen tuosta iästä (muisti voi pettää) mutta kyllä se alta 10 vuotta on.

Ei minulla ollut noin vanha, kun kukki eka kerran…