Onhan tämä markettituliainen traakkipuu?
Onhan tämä markettituliainen traakkipuu?
supputraakkipuu näyttäisi olevan
Kiitos, en mennyt ihan metsään
Ei kellään sattus olemaan ylimääräisenä lahjoittaa Tuoksutraakkipuun latvaa?
Nakatkaa mulle hölöö vaikka, niin tiedän
Voooi kettu! pitikin vaihtaa pienen reunustraakkini paikkaa alas ennen kuin lähdin asioille…oli sitten tietysti tiputettu lattialle ja katkennut…
Kuka kuiten sen uskalsi tiputtaa?
Siskonlapsi…noh olihan se tietysti vahinko…Nyt ei ole kovin nätti kun on kolmessa osassa ja samassa ruukussa.Päivällä kyllä taisin nähdä päätyngässä pienenpientä pullistumista
Minullakin kukki tuoksutraakkipuu! Dracaena fragrans "Massangeana". Kyllä oli todellakin ihmettelemistä, nimittäin isossa huonekasvikirjassa sanottiin, että tuoksuvia kukkia ei kotihoitaja saane koskaan ihailla. Höpöhöpö, iloisesti yllätti tämä kaunis kasvi! Kaivoin tietokoneeni kätköistä kuvat tuosta ihmekukkijasta. Kasvi on äidiltä saatu, varmaan yli 10 -vuotias, koska korkeuttakin on vajaa pari metriä.. Todella kaunis ja rehevä kasvi, eikä ihmeitä hoitotoimenpiteitä vaadi! Lannoitus kesän kasvukauden ajan ja hajavalo on meidän kukalle riittänyt.
Kukat tuoksuivat mielestäni enemmänkin banaanilta kuin syreeniltä ... Kuvat oli napattu 24.11, eli kukki siis marraskuun lopulla )
^ Tommosesta ku saisinki pistokkaan, niin oisin onnellinen <3
Latvan tai sivuhaaran…
Annoin tänään uuden kodin traakkonille Lemon Surprise. Löysin sen paikalisessta pienestä kukkapuodista ja olen siitä ihan ihastuksissani. Hyvä löytö!
Tämä varmaankin on traakkipuu, mikä sellainen, en tiedä. On menestynyt hyvin jo vuosia tuossa olohuoneen nurkassa:
Tämä taas on varmaarkin supputraakki, sain sen kylkiäisenä jonkin muun kasvin mukana, en oikeastaan pidä koko kasvista, mutta en häntä nyt poiskaan kehtaa heittää. On näköjään pölyinenkin talven jäljiltä:
Mulla on tällänen tuokssutraakkipuu,onko niitä eri lajejakin?mikähän tämä sitten on?oli vaikea kuvata tietokoneen webbikameralla valon takia,mutta kyllähän tuo jotenki näkyy:)Toivottavasti se s on pitkäikäinen ja kukkisi joskus:)
Minulla on muodoltaan samanlainen traakkipuu kuin Spatzilla, mutta siinä on valkoisia ja punaisia raitoja. Ostettu nimellä traakkipuu, tricolor.
Toivotar, onkaan sinulla lohikäärmepuu?
Tuoksutraakkipuu minulla on,eikös se kuulukkaan tänne?en löytänyt sille omaa osiota(?)
Sori, luin nopeasti sun viestin ja luulin että haet nimeä tuolle, anteeksi
Eipä se mitään:) sitä minä kysyin että onko nuillekkin eri lajikkeita,vai onko se vaan pelkkä tuoksutraakkipuu.Kun täällä oli puhetta nuista lajikkeista:)
Nyt on uus traakkipuu ja lajiketta sille etsin,aika saman näköinen kuin supputraakkipuu,oiskohan mullakin se.Värinä pelkästään vihree ja kasvaa korkeutta,vanhetessaan kukkii voimakkaan tuoksuisia kukkia.
Minusta supputraakissa on lyhyemmät lehdet