Lomareissun aikana päivänsinikin on voimistunut. Kyllä olivat valjuja rääpäleitä, kun 3 kuukautta luirusivat sisällä pitkin verhotankoja. Ei samaksi uskoisi. Ylimääräiset varret kieputin mullan alle ja hyvin viihtyy. Lajike on tricolor, mutta eilen oli yksi sininen kukka. Samoin sammareitten pitkät varret upotin multaan, olivat mileti 15 senttisiä "kaapin alla kasvaneita"
Kiitos terkuista, hyvä että on kotiutunut ja alkanut kukkimaan, rehevän näköinen piha, kyllä siellä kelpaa kasvaa
Tuo hehkuvarakkaus on kaunis, lähetit sitä minulle, mutta talvi on sen vienyt mennessään ;((
Mulla kaikki hehkuvarakkaudet säilyivät yli talven. Laitanko sulle satues uuden alun tai keräänkö siemeniä. Mun siemenet ovat lähtöisin nemesialta ja viime keväänä vasta toukokuussa kylvin sisälle. Itävyys oli 100%
Sarviorvokkikin muuten voi pulskasti, mutta ei ole vielä löytänyt omaa paikkaansa vaan kukkii potagerissa. Tässä tumma ja kaihoisa
Suippopaprika alkaa olla jo ihan oikean värinen. Pari päivää vielä, niin puna on kohdillaan.
(edellistä viestiä ei pitänyt itse peukuttaa, vaan painaa muokkausnappia)
Treekooli, siemeniä voisin ottaa myöhemmin. En tiennytkään että lähettämäsi ‘pink panda’ koristemansikka tekee oikein mansikoita,punottaa jo
Trekooli, olet ollut työteliäs ja saanut hienon pihan aikaiseksi.
Kiitos nemesia ja kaikki peukuttajat sekä muut, jotka ovat käyneet katsomassa.
Tyhjään pihaan on saanut tehdä ihan omien päähänpistojen mukaan. Sekamelskaan ovat syypäitä penttiläiset;-) eli siemenketjukirjeet ja taimienvaihtopäivät. Eihän siinä mitään muuta voi suunnitella kuin pistää kasvit aina sinne, minne kulloinkin sattuvat mahtumaan.
Ensi kesäksi on iso kiviprojekti luvassa, saamme kuorman kierrätyslaattakiveä ja toisen isohkoja pyöreitä kiviä
Yritän muistaa kerätä noita siemenöitä ja postitella satues:lle
Iekana, kummäen ottanu suhun yhteyttä. Olin viime viikonloppuna Kauhajoella lapsuurenkotini 170-vuotisjuhulien merkiis. Mutta seuraavalla kerralla haluaasin nähärä sun treekoolis.
Fiia älä huoli, emme olleet kotona vasta kuin pyhäehtoona. Olet tervetullut milloin vain, kun täälläpäin liikut.
Eipä täällä niin paljon katsottavaa ole, piha on edelleen aika aakeetalaaketa. Mitä nyt nuo parit kukkapenkit täyteen sullottuina;-)
Toukuun lopulla kylvetyt keltaiset kirjolupiinit ovat innostuneet lämpimistä kosteista ilmoista ja kukkivat jo nyt savipenkissäni.
Valkkareiden itusilmut ovat räjähtäneet lomareissun aikana.
Ja mikä väri värimintussa, minun värini
Eipä ole kurpalla pulaa pölyttäjistä;-))
Jak! mikä kuhina kukassa…
Mun kurpitsoissa on tuolaisia ötököitä mitähän lienevät
Raparperi 1v. eli viime elokuussa sain pienen jakopalan ja tältä näyttää tänään. Silloin, kun istutin, niin mulle sattui pieni onnenkantamoinen eli just mein kohdalla pyörätien varressa oli kasa hevosenmunkkeja, jotka tietysti kävin lapioimassa ämpäriin ja murensin istutuskuoppaan (taustalla näkyvä risukasa kompostikehikossa on naapurin, meillä on saman moiset kehikot selät vastakkain)
Pitihän alemyynnissäkin käydä. Itse asiassa menin katsomaan, löytyisikö valkoista väriminttua tuon ylempänä olevan lilanpunaisen seuraksi, vaan ei ollut myynnissä ollenkaan tänä vuonna.
Turhaa reissua ei kannata tehdä, jos halavala saa. Tämä satsi maksoi 15 euroa ja siinä on kaksi helminukkajäkkärää, kaksi punakärsämöä, kaksi sinistä leimua "Blue Paradise" ja yksi kuunlilja "Francess Williams"
Hyväkuntoisen näköisiä! Ainakin täällä tähän aikaan vuodesta ruukkutaimet alkaa olemaan vähän… hmm… miten sen nyt kauniisti muotoilisi raaskun näköisiä.
Yritin vähän valkata, mutta kyllähän nuokin aika luiruja ovat, tiheästi pöydällä kasvaneita. Punakärsämöt olivat juurtuneet jo pöytäänkin kiinni niin, että sai oikein irti repiä;-))
Mielestäni siellä oli melkein kaikki suht hyvän näköisiä, mutta se olikin puutarhan oma myymälä. Kuunliljat 3 euroa ja muut 2 euroa alennettuun hintaan, ei paha. Pyysin ensi kesäksi kasvattamaan kulta- tai keltakärsämöä ja sitä valkoista väriminttua, jota tuolla toisaalla jo kuuluttelin.