Trimmerit, Raivurit, Lehtipuhaltimet

Juu, tavallisella viikatteella se ukko sitten kaatoi sen ruovikon. Intoutui niin, että kaatoi kolme kertaa suuremman alan, kuin olin itse ajatellut. Sitten se otti ja jätti mut yksin sinne mökille selviytymään niistä kaadetuista korsista, joita oli siis paljon enemmän, kuin mun voimille sopi ja oli alunperin tarkoitus ja nyt mää taidan sitten huilata muutaman päivän. Trimmeri tästä nyt vielä olis puuttunutkin, sehän olisi ukko huristellut puoli pihaakin siinä samantein. Kyllä olisi jäänyt haravoimatta. Onneks ei ollut trimmeriä :smiley:

Onkos kukaan hommannut noita muutaman kympin lehtipuhallin-imureita esim honkkarista tai motonetistä? Onkohan niistä mihinkään? Mulla olis vaan muutaman neliön alalle tarvetta seulanpään kivien välistä imuroida, tai muutama kuorikatteella peitetty alue puhallettavaksi joihin ei oikein haravalla pääse, niin ei viittis satasia tuhrata.
(Edelliset kommentit oli jostain 5+ vuoden takaa)

No nyt on uusi trimmeri. :stuck_out_tongue:

Ostin nyt kuitenkin kokeeksi Ryobin trimmerin.
Ei ollut kaupoissa sitä samaa makitaa täällä lähellä, mikä minulla oli ennestään ja en viitsinyt netistäkään tilata.
Kovin monet mallit näytti olevan loppu ja minulla loppui kärsivällisyys kaupoissa juoksemiseen.

Minulla ei ollut ennestään yhtään ryobi akkua, niin jouduin ostamaan akku+laturi pakettiversion.

Halusin ne leikkausliuskat, niin ostin sellaisen pään myös, eli voin vaihtaa siimapään tai liuskaleikkurin.
Pieni ja kevyt on, minulla ei kestä kädet kovaa tärinää, niin en halua sellaisia isompia käyttää.

Trimmeri liian heikko raivaussaha liian järeä. Millä PIENI nainen sitten raivaa Haapojen taimet ja ojanpohjan pienen pajukon. Vinkkejä moottorikäyttöisistä kevyistä laitteista!!!

Ajattelin trimmailla kantteja siellä sun täällä mutta se trimmeri ei enää herännyt. Se on vanha, tosi vanha ja sähkökaapelilla toimiva.
Jokunen kerta olen jo menettänyt hermoni sen siimarullan kanssa kun on mennyt täysin sotkuun.
Vaikkakin se on sähkökäyttöinen niin se painaa yllättävän paljon ja kädet / ranteet kipeytyivät.

Nyt sitten tilasin uuden. Katsoin amazoonista valikoimaa ja se valikoima on laaja.
Päädyin sitten sellaiseen malliin jossa kivat ”apupyörät” :grin: Trimmeri nojaa pyöriin ja käsillä ohjaillaan ja tietysti työnnetään.
Oletan että paino ei enää kohdistu käsiin vaan niihin pyöriin. Voi ne myös ottaa pois. Teriä on erilaisia (metalli, muovi) ja pärjään varmasti pihallani niillä.
Akkukäyttöinen ja akkuja on mukana kaksi + laturi. Trimmerin työkulma säädettävissä.
Työajaksi on ilmoitettu 1 tunti per akku. Latausaika akulle n.2-3 tuntia.
Arvioissa on saanut täydet 5/5 tähteä.

Tällainen kokoonpano:

5 tykkäystä

Tässä ketjussa 6 päivää sitten kerroin että vanha trimmeri ei enää herännyt ja pitää hankkia uusi.

Tänään se tuli :grin:

Ei hätiköityjä päätöksiä ensinäkemältä!
Sain aika pienen laatikon, neliskanttisen.
Mieheni kysyi että onko tuossa se trimmeri (:thinking:) johon vastasin että niin, tilasin kyllä trimmerin.
Avasin laatikon ja se oli täynnä osia :joy:, oli siinä seassa vähän kuplamuovia.
Kumosin laatikon pöydälle (ylin vasen kuva).
Hmmmm :thinking:….. Jos tuosta saa trimmerin rakennettua niin……

Ohjekirja on aika ohut mutta siinä on hyvät kuvat. Niitä sitten seurasin ja sain kuin sainkin trimmerin koottua. Ei paha!:+1: Yllättävän vankka, vähän niin kuin se vanha mutta paljon kevyempi.

Mukana tuli kaksi akkua latauspiuhalla. Akut oli jo täyteen ladattuina.

Mukana tuli myös erilaisia teriä. Tiedän jo etten mitään metsää kaada niin se sirkkeliterä on turha ( niin sanoi miehenikin mutta ajatteli enemmän turvallisuutta). Valkoinen ja musta muoviterä on vankka ja terävä, niitä tulen käyttämään.
Apupyörät on niin tylyt, toimii, käsiin ei kohdistu lainkaan painoa vaan pyörii liukkaasti.

Tietysti heti mentiin testaamaan ja kyllä se on trimmeri! Ääntä ei kuulu ollenkaan vaan pientä sihinää. Katkaisee hyvin ruohon, koivun- ja vaahteranalut. Tehoa kyllä riittää.
Ei ollenkaan huono ostos vaikka vähän hirvitti alussa, nauratti kun näki kasan osia mutta tyytyväisinä oltiin kun reunukset on nyt siisteinä :grin::+1:

8 tykkäystä

Onpa kätsyn oloinen peli! Tosin meidän konnut on niin epätasaiset, että jäisi varmaan johonkin kuoppaan nykimään :grin: Kai käytät suojavisiiriä tuolla ajellessa?

1 tykkäys

On lorkeahkot kengät ja suojalasit.
Meidän piha on kaukana tasaisesta ja koska se on niin kevyt (:+1:) ei se jää koloihin kiinni. On helppo käyttää eikä kädet väsy ja kipeydy.
Ei ollut hinnalla pilattu (n.70€ lisäterillä) ja olen jo asennoitunut että jos se nyt jokunen kesä kestää niin hyvä :grin:
Mutta ne apupyörät :heart:
Apupyöriä on ostettavissa erikseen tavallisiin trimmereihin (n.30€).

2 tykkäystä