(Huonekasvit)
Aloitin uuden keskustelun kun en löytänyt tuliköynnöksille omaa keskustelupalstaa, ihmettelen kyllä, eikö täällä ole ketään joka tykkäisi näistä ihanista kukista, ovat kylläkin oikullisempia kuin soihtarit ja talven yli meneminen on epävarmaa, carnival kuitenkin meni hyvin talven yli ja tekee jo uutta oksaa, mutta apollo ja light prince heitti henkensä, sundancer vielä sinnittelee, mutta toivottavasti lähtee hyvin kasvuun nyt kun alkaa jo hiukan päivä pitentyä.
Jos kenellä on erikoisempia tuliköynnöksiä niin vaihdan mielelläni pistokkaita.
Kuvassa on C. Early Bird, tykkään tosi paljon tästä, ihana vaaleanvihreä lehdistö ja kauniit kirkkaan väriset kukat.
täällä het ilmoittautui pikkusoihtari fani:) Kummatkin columneat ja aescynathukset on hienoja kun katsoo vähän erikoisempia lajeja. Minultahan löytyy tuo lilliputti light prince joka on yksi hienoimpia columneoita:)
Tässä yksi kiva linkki jossa mota pakkosaada columneaa
http://www.gesneriads.ca/gencolum.htm
Minulla on Midnight Lantern, ja minusta se on myös kaunis ruskeine lehtineen ja keltaisine kukkineen. Tuliköynnös kestää minusta huonommin kuivahtamista kuin soihtuköynnös. Talvet ovat menneet kohtuullisesti. Muutama oksa on kuollut talven aikana.
hydrossa minun oxophylla on kukkinut ja pukkaa uutta kasvustoa komeasti eikä ole kuivatellut. Light prince on vielä mullassa kun on niiiiin pieni ettei vielä pistokkaita saa otetua hydroa varten enkä uskalla alkaa siirtohommiinkaan ennenkuin on muutama oksa varmuuskopioksi juurrutettuna.
Tässä on C. Carnival, kuva on vanhasta edesmenneestä köynnöksestä, mutta onneksi vaihdoin siitä oksia ja sain siten sitä takaisin, nyt pari kasvamassa hyvää vauhtia.
Ostin tänään prismasta tuliköynnöksen
Lähikuva kukasta
sinula on hyvä kamera ja kameran käyttäjä kun noin tarkkojakuvia saat:)
Mut arvaappa kuinka monta kuvaa meni hänekseen 
tänään huomasin prismassa columnea krakatau (jos muistin nimen oikein) vähän sitä siinä hiplasin ja kiertelin pariinki kertaa mutta, nyt vältyin ostamasta… useampi columnea ja niiden serkku aeschynanthus olisi tilauksessa joten ei ihan kaikkiin voi langeta vai voisiko…pitäisikö
No ainahan sen yhen tuliköynnöksen jonnekkin mahuttaa 
Seikkailin tuossa tunteroisen columneoiden ja serkkujen värikkäässä mailmassa. ai että taaaas löytyi piiitkä lista pakko saada kukkia:)
C. arguta C. microcalyx C. gloriosa superba C. cascaiding beauty. Vielä kun kuvien lisäksi keksisi paikan mistä näitä saisi tilattua:)
Floora, nuo ovat tosi nättejä, mie olen kanssa hurahtanut tuliköynnöksiin, mutta ovat mielestäni paljon vaikeampia kuin soihtarit. gloriosaa taitaa olla ainakin rob’silla.
ei minulla ole columneoilla ollut ongelmaa kunhan vain saan pistokasta juurrutettua hydroon niin huolet ohi… Mullassa on niin pelottavaa kasvattaa, koko aja on kylmä rinki tiedättehän missä että kuoleeko onko liian kuiva kääääck liian märkä jne… ei ollut glorioosaa robsilla.

Tämä kukkii nyt minulla ensi kertaa ja haluaisin tietää onko tämä columnea gloriosa?
Gloriosalta kyllä näyttää, mahottoman komea on köynnös.
kukinnto on kyllä kuin glorioosassa…kuolaa paria pistokasta:) Pidän muutenkin nuista pienilehtisemmistä enemän kuin isolehtisistä…
Saan tällä viikolla tälläiset ihanuudet
Columnea orientandina ja Columnea Lava Flow
Mistäs päin Jadelilalle tulee nuo columneat?

siemeniä tulossa, Krakatau niminen tuliköynnös.