Tuliköynnös, Columnea

Tämä pallukka vaan jatkaa kasvuaan.

ihania columneoita tuli kimpasta…broget stavenger, dodsonii variegata,apollo,microphylla,light prince, columbiana, firebird ja gold hearth… Kunpa ne nyt kestäisi siirron hydroon…pitäisi kyllä olla helpompi siirto piskuisilla taimenrääpäleillä kuin isolla kasvilla:) Peukut pystyyn:)

Miten olette saaneet tuliköynnöksiä menestymään? Aikas hiljaisena on tämä palsta ollut.

Minulla ei kyllä ole kehuttavasti mennyt. Suurin osa on kupsahtanut hydroon siirrosta.

Eikös se hilijasuus jo kerro Sirpulille vastauksen :smiley:

No niinpä, ovat aika ronkeleita mun apollo kuukahti kun pääsiäinen oltiin reissussa, jos jollain on semmosta niin mieluusti pätkän ottaisin :slight_smile: joitain vielä kituu hengissä.

Varmaan jos saisi kunnolla kasvuun niin ei ongelmia syntyisi mutta,kun nää on niiin pieniä rimpuloita että…

Näiden kanssa olen vähän kädetön. Eivät kasva ja kukkivatkin vain muutamalla kukalla. Tässä kuitenkin Midnight Lantern. Tämän kesän huima kukkaloisto… Lehdet ovat oikeasti tumman ruskeat.

Tässä toinen hyväkäs, kokonaista yksi kukka . Minulla on toinenkin keltainen, mutta sen en ole vielä nähnyt kukkivan kertaakaan…

Kaunis kukka. Minullakin on jokunen kasvamassa. Eivät nämä kokeneempien tekstit oikein rohkaise. Mutta yrittänyttä ei laiteta …

Mulla tuo Carnival kukkii nyt jo toistamiseen tänä syksynä ja kukkia on valtavasti. Tuo sirpulin Early Bird on tosi kaunis.

Ui kuinka ihana Jalomarjan early bird on …pitää kyllä sinulta kinuta pistokasta kunhan kevät koittaa;)

Tuo Jalomarjan tuliköynnös on ihana!!! Tuota odotellessa :slight_smile:

On se hieno ja helppo kun vain pitää huolen ettei talvisaikaan tule kirvojen invaasio. Aina Provadot multaan kun vaihtaa uudet.

Tuliköynnökset ei tykkäjää musta yhtään ku net on aina hilikkua vaille hengettömiä

Tykkää ne; helppojahan nuo ovat. Samaa sukua ja rotua ku santut ja soilikit; Gesnerioita.

Ei kamalasti tuliköynnökset tykkää minustakaan, tässä Janella.

Sain Jalomarjalta tuliköynnöksen pistokkaat, ja ne ovat nyt hyvässä kasvussa. Toivottavasti saan menestymään. On se niin hieno kasvi.

Tänään tarttui kaupasta kauniisti kukkiva krakatau mukaan… toivottavasti saan juurtumaan varmuuskopioita vesiviljelyyn laitettavaksi…mullassa tahtoo minulla olla vaikeuksia sada pysymään hengissä…aina liian märkä liian kuiva liian jotain. Vesiviljelyssä ei ole nuita ongelmia kun on tasaiset kasvuolot koko ajan:)

Laita floora kuvaa tuosta tuliköynnöksestäsi.