Tykkään tästä mahottomasti on niin söpö.
Ranskantulikukan kaksi eri versiota.
(Jos ei ole ranskantulikukka, niin jokin tulikukka varmaan kuitenkin?)
Tuo keltanen on kyllä huippu!!!
Miullon tämmösiä myös mutta tummatulikukan nimellä
Ihana!!
raya,siemeniä norkoilen.
Kyssis,tulikukkaako? Et oo
Nuot on saanu alkunsa rayalta saaduista siemenistä.
Valkoinen joku tulikukka on kaunis mielestäni
Tulikukassa pörrää kymmeniä mehu-ukkoja
Ootteko huomanneet että tänä vuonna noi ukontulikukat on aika rotevia. Kävin mittaamassa ton korkeimman ja 230 cm. Yli 2 metrisiä on siellä täällä 5-6.
No mut hei, kukkapenkit tehdään pelkästään naapurin tallin tuotoksista tuohonkin kärrättiin kolme tai neljä traktorikuormaa jotka vaan muotoilin ja sitten aloin länttäämään kasveja sikin sokin evakkolasta. Jonkun mukana noikin on aikanaan tulleet.
Vasta keltaisia kukassa. Valkoisia odotellaan.
Minmulla tulikukkaa kasvaa kuivalla kedolla ketoneilikan seurana.keväällä annan kanankakkarakeita ja muutaman kerran kun vesiletku osuu lähelle annan vettä. Taimet kestää hyvin siirtelyä. Kauriit ei ainakaan toistaiseksi ole näitä syöneet. Ajelen kedolle kev äällä ruohonleikkurilla polkuja. Väistelen tulikukkia.Nämnä ovat ihan taviksia.mutta sitkeähenkisiä.
Bobbie. Ei se ehkä olekkan helppoa. Meitä on vain kaksi erittäin neroa, jotka siinä onnistuvat. Pää pystyyn. kaikki omat onnistumiset on ylpeyden aiheita.-)
Tuo keltanen on aivan upea!
Oon yrittänny siemenestä(valtsulta) muttei oo lähtenny itämään.
Mulla on viharakkaus suhde noihin tulikukkiin. Varsinkin Ranskan tulikukasta tykkään. MUTTA, olen niiden kukinnot katkonut kompostiin, ja niiden siemenetpä ovatkin olleet vielä mullan valmistuttuakin kovin elinkelpoisia. Ja miljoonittain tulikukkaa kasvaanyt kaikkialla. Kitken ja kitken ja aina sitä vaan löytyy joka puolelta, minne sitä kompostimultaa olin kipannut (kaksi kuutiota) joten aika laajalta alueelta. Ja pahinta, että se vahvan paalujuurensa kanssa kasvaa muiden kasvien juurakoiden sisällä, josta sitä et sitten millään saa pois kaivettua.
Varsin komeiksi ovat kasvaneet tänä vuonna.
Nyyyyyyhhhh,miten upea.Aivan hurmaava.
Tällai käy kun päästää ranskantulikukan pitkään nauhuspenkkiin :rolleyes: