Tulppaani, Tulipa

Onpas meillä ollut holtiton istuttelija syksyllä, vaan näkyy pärjänneen ilman maahan kaivuutakin Ehkä nyt siirrän hiukka syvemmälle kuitenkin.

No on, sä oot vaan tiputtanu ne maahan :smiley:

Juu istuttanu sillai selkää säästäen Näkyy moista tapahtuneen jollekulle muullekin sipulille…

Irsa, se kun ensimmäinen, niin se on halunnut tulla oikein kehysten kanssa esille :wink:

Minulla kukkii jo ekat lummetulppaanit. Kuva yhdestä galleriassani.

Voi, että, toisilla jo kukkii jotain:) Meillä vasta vähän piippoja näkyvissä ja kun kylmä ilma jatkuu vielä, niin tuskin kovin nopeasti kasvavatkaan.

Voi Morsinko! Mun oli pakko nauraa. Ja se rautanaula! Mitähän kummaa siellä on tapahtunu?! Ja yli 300 sipulia oot istuttanu…no, ehkä väsyneenä urakasta viimeiset menikin ruukun vieeen :slight_smile:

Lummetulppaaneja.

lummetulppaaneja

Oi, merkuriuksen pihalla alkaa taas kaikki ihanat tulppaanit kukkia:)

Lummetulppaanit ovat niin aikaisia ja luotettavia, että niitä ei voi kuin rakastaa. Kuten kuvasta näkyy, ruohokaan ei ole vielä juuri väriä saanut, mutta nämä lummetulput jo kukkivat. Ja nämä on istutettu jo useampi vuosi sitten. Toki ne hiljalleen vähenevät, kun en vissiin osaa/raatsi lannoittaa ihan tarpeeksi, mutta kukkivat silti vuosi vuodelta.

showwinners and stresas

Uskomatonta miten ihania nämä kevään ensimmäiset kukat ovat joka vuosi.

Parvitulppaanit ovat meillä nyt kukassa.

Minullakin Tardat aloittelevat, mutta näin sadesäällä niiden kukat on kiinni.

Aikainen punainen, Toronto muistaakseni, tässä muutamalla kukalla:

Suloinen.

…-että mä odotan noita tulpaaneja ja narsisseja…sitten vasta kevät on tullut!

Lopultakin paistaa aurinko ja pääsen ihailemaan Tulipa Tardojani.

tarda

Ei voi olla totta! Ihania<3

Meillei näy tulppaaneissa vielä minkäänlaista maanpäällistä elämätä.

Tällaiset nousivat vajaa viikko sitten. Ei mitään käsitystä, mitä lajia ovat. Aikoinaan anopin anoppi on nämä laittanut.