Tulppaani, Tulipa

tässä (ruutuinen) kuva "sinisistä" tulppaaneistani..hieman se harmittaa kun eivät olleetkaan niitä mitä pussin kyljessä oli...mutta onneksi tuo keltainen on aikasta kaunis nuo punaiset eivät olekkaan vielä auenneet...

tässä läheltä keltainen..ihanan kermaisen värinen koristeena tuo kirkkaampi raita...ja selin ruutuinen

mutta kertookos joku mikä tuo tuolla kukan sisällä on? joku sanoi että on "kultakuoriainen", pituutta ötöllä oli n. 3cm...jos ilmestyy takaisin niin pitääkö sille tehdä jotain onko vahingoksi kukille?

Ötökkä näyttäisi tästä kuvakulmasta aika paljon metsäluteelta. Jos sama veitikka on kyseessä, niin ei kannata laittaa suuhun marjojen yms. mukana (eikä tulppaanien naurua). Maistuu järkylle! Trust me, I know..

Kultakuoriainen on ja kyllä ne kukkia vähän järsivät, mutta ei ne niitä kokonaan yleensä syö.

heh. ei kyllä olis tullut ihan ensimmäisenä mieleen laittaa tuota suuhun, ötökkä kammoinen kun olen.. ei sitä kyllä kukaan olisi erehtynyt syömäänkään kun niin iso oli... kiilteli kovasti auringossa, oli niinkuin koppakuoriainen..koskea en rohjennut juuri ja juuri kuvan pystyin ottamaan

Tämä taitaapi ollakin jo aikaisemmin "bongattu" Elite, mutta sipulipussissa on ollut myös täysin yllätyksellinen vierailija. Osaisikohan joku kertoa tämän tarinaa...?

Tämä ilmestyi siis ainokaisena ja erottuu kyllä joukosta...  :)

Joku liljakukkainen tulppaanihan tuo taitaa olla, mutta mikä? Itselläni on liilaa Maytimeä, joka kukkii parhaillaan isossa ryhmässä, ja on niiiiiiin kaunis.

Hän on T. `Mistress`.

On se niin kiva kun heittää aina roskikseen kaikki tulppaanipussit, niin että ei tiedä mitä nämäkin ovat. Olisi kiva ostaa niitä lisää, sillä olen aivan takussa näiden kanssa - eivätkä ole vielä edes auenneet. Tosi suuriakin vielä.

Onpa upean värisiä! Mulla on ihan sama juttu. Ihanat tulppaanit availee kukkiaan pihalla, mutta ei aavistustakaan, mitä ne ovat. Laitan huomenna kuvaa niistä.

Teskukan tummien kaunottarien jälkeen vaaleaa,tässä:tulipa florosa`

Sori,Temskukka. Ei kylläkään ollut tarkoitus nimimerkkiäsi "muunella". (olisi kiva jos voisi muokata omaa viestiä,siis sen jälkeen heti kun sen on nähnyt tuolla sivulla.)

Voihan vinetto sanon minä! Olen odottanut viime syksynä istuttamieni spring greenien kukkimista kuin kuuta taivaalla. Ostin niitä kaksi pussillista, toinen ihan vihreä - valkoinen ja toisen piti olla suht saman värinen kuin nuo tuossa Kuutamon kuvassa.

Olen vähän alta kulmieni katsellut toisen satsin kukkanuppuja, kun venyvät ja venyvät, ja ovat jo ihan eri muotoisia, kun toisen pussillisen nuput. Nyt kukat ovat saaneet vähän väriä ja pari ensimmäistä on alkanut raottua. Kukat ovat edelleen ukopuolelta lähes vihreitä, mutta sisälle kun kurkkasin, niin ne ovat TUMMANRETLIININ PUNAISIA! vihainen Kukkakin rupeaa muistuttamaan liljakukkaista tulppaania koko ajan enemmän ja enemmän auetessaan! Siis pussissa on ollut ihan väärää tavaraa sisällä. Voi hitto! Muut kukkapenkin tulppaanit ovat siis tykkänään eri värimaailmaa, nuo sopivat sekaan kuin hajuvesi lihapulliin. Tekisi mieleni laittaa hieman palautetta Stocmannille! täh?

Minulle on käynyt monesti niin että ovat aivan eri väriä ja joka kevät löytyy sellaisia että on ollut pussissa muutama poikkeava. Nytkin minulla on tulppaanipenkki hyvin näkyvällä paikalla jossa on kirkkaanpunaista (sitä joka vivahtaa keltaiseen) ja muutama lilanpunainen (siniseen vivahtava) sekaisin, eikä värit todellakaan sovi yhteen.

Näen silmissäni miten nuoret tulppaaninpakkaajat kyllästyneenä sekaatuvat sipulien kanssa, pussitettuaan sitä ennen miljoona kaksisataatuhatta seitsemän sipulia...

Marilyn

Joku tulppaani.

Ja vielä yksi.

Tällaiset ihanuudet puhkesi (on puhkeamassa) kukkaan meidän pihalla. Kuten sanoin tuolla aiemmin, nimistä ei tietoakaan. Ja värimaailmakin on ehkä "vähän" kirjavankukertava, mutta on ne niin ihania. Jännä nähdä, miltä nuo "pörröiset" näyttää auetessaan.

Minun mielestä tuommoiset kirjavankukertavat tulppaanipenkit on hienoja.

Kiitos, nanikka. Laitoin syksyllä niitä perustulppaaneja antamaan väriä ja massaa ja sitten kaksi pussia tällaisia erikoisempia. Ensi syksynä sitten taas jotain uusia erikoisia...silmän isku

Kukkii täälläkin ja on niitä odotettu, monena aamuna olivat ihan jääkoppurassa mutta ihmeesti vain selvisivät kukintaan asti, koreita ovat

Ja jokainen erilainen, useampi kukka varressaan