Tulppaani, Tulipa

Tuulia-tuu, se v.pun. kerrottu tulppu on samasta paketista kun ne vaaleat, siinä luki vaan että tulipa gesneriana. Angeliquet kuuluu samaan ryhmään eli voipi olla. Paketissa piti olla vaan noita punasia…

Raijani, kiitos kiitos. Nuo on ihan vain Suomesta hankittuja sipuleita, pääosin J:pään kukkatalo, Bauhaus ja Lidl (missä mielestäni tekee hyviä löytöjä). Toivottavasti ostopaikat saa mainita?

Yleensä nostan sipulit pois penkeistä heti kukinnan jälkeen, koska kesäkukat odottaa vuoroaan. Istutan ne vähän sinne päin tyyliin mustiin taimilaatikoihin, kastelen ja laitan pois silmistä. Sitten kun lehdistö on lakastunut, nakkaan pelkät sipulit kuivaan varastoon suojaan, tämän jos unohtaa ja jättää ne pihalle, oravat vie ne…Syksyllä sitten istutan isoimmat sipulit uudestaan, pienet menee kompostiin (jossa osa kukkii). Vaikka onhan tästä vähän hommaa, niin etuina on se, ettei penkki näytä huonolta kun iso määrä tulppaaneja on ruskettumassa, saa niiden paikan muuhun käyttöön ja tulppaanit kukkivat vuodesta toiseen paremmin.

Vihdoinkin mullakin on jotain näytettävää

Apeldoorn

Kees Nelis

White Triumphator

Paitsi että tää ei kyllä ole valkoinen, ennemminkin kermankeltainen…Kaunis kuitenkin!

Tota Kees Nelistä joskus kuolasin jostain nettikaupasta, muttei tullu ostettua. Minusta se on tosi kaunis.

Leijan tulppaanit ovat kauniita! Ihastuttava tuo vaalean keltainen.

Teksas Flame (muistaakseni)

Miksi tulppaanien varret taipuvat niin, että ne muistuttavat kohta enemmän jotain kellokukkaa? Viime vuonna samoilla tulppaaneilla ei ollut tätä ilmiötä.

mullon nyt eka kertaa tulput maassa ja olin ihan äimänä ku huomasin että tulppu menee kiini sateella ja yöksi, en oo tommostakaan tienny

Mie tein saman huomion tänään…yhtä ihmeissäni :))

Mulla ne on aina menneet sateella kiinnemmäksi, mutta nyt ne taipuvat eikä osa enää nouse ylös.

Onpas komeita tulppuja Jadeliilalla! Minä en kyllä osaa sanoa miksi tulppaanin kukat nuokkuvat, ei ole koskaan niin käynyt, tai en ainakaan muista.

Kun ‘‘Elegant Lady’’ puhkeaa, se on arvonsa mukaisesti elegantti, arvoituksellinen, mystinen, oikukas ja hieman kierokin. Muuten täällä ollaan vasta tässä vaiheessa.

Tulipa Antoinette

Tulipa Flaming Parrot

Tulipa Virichic

Tulipa Grand Perfection

Tulipa Abigail

Onpa ihana tuo Antoinette!