Tulppaani, Tulipa

Eipä voi taas kun huokailla, miten upeita, etenkin tuo virichic

Tulipa eichler kukkii vasta nyt!

Jokunen yleiskuva…

Lisää…

Komiat on tulppaanit. Täällä niiden kukinta humahti hetkessä ohi kun oli ne helteet.

No onhan tulppaaneja, nuo Kristan hempeät tulppaanit on tosi sieviä.

Onko tällaiselle tulppaanille nimeä kellään tiedossa?

Hän on tupsahtanut penkkiin itsestään, keiju varmaan istuttanut

Yksiväristen lajikkeiden lisäksi tarjolla on myös kirjavia sävyjä, kuten viereisen kuvan Golden Apeldoorn -tulppaani. Sen keltaisia terälehtiä koristavat tummat laikut kukinnon keskellä.

Vastaan itse itselleni.

Meillä tulppaanien kukinta on jatkunut pitkään kun on ollut niin kylmää. Silloin helteillä kukkineet lajikkeet kyllä meni nopeasti.

Queen of night

Morsinko, sama täällä. Joinakin koleina keväinä (ilman helleviikkoa) myöhäiset lajikkeet kukkivat vielä juhannuksenakin.

Icecream-tulppaaneita

Ihana jäätelö!!!

Nam

Ovat ihan vierekkäin kun nämä ajattelin varjella ja istutin ne semmosessa korissa. Jos vaikka olisi vielä niin viitseliäs että nostaisi ne lepäämään kesäksi…

Minun suosikkejani tässä, Hemisphere-tulppaaneja

Nuo icecreamithan on kuin pioneja, kauniita

Sain vuosi sitten yhden (!) tulppaaninsipulin ja tänä vuonna se kukki. Tiesin että se on huisin vanhaa laatua ja pitäisi nostaa joka vuosi tai joka toinen vuosi ylös. Minä ja antaja nähtiinkin sitten parisen viikkoa sitten juttua siitä samasta tulppaanista, mutta missä! Se kukka on punavalkoinen ja jos muistan oikein, se punainen on vähän kuin pystyraitainen siinä valkoisessa. Kamera ei tietysti ollut kädessä kun se kukki joten jos joku tunnistaa, olisiko kiltti ja kertoisi mistä se juttu löytyy.

Teillä on niin syötävän kauniita tulppiksia että syksyllä täytyy varmaa ostaa säkillinen sipuleita. (Narsissit jo nostin ja laitan ne syksyllä pellon ojaan, riittää varmaan sadalle metrille.)

Onhan täällä ihan kirjoitetutkin säännöt että kolme kuvaa per viesti.

Tulppaanien kukinta jatkuu ja jatkuu. Nämä ovat kaikki varjoisammalla puolella pihaa…

Tässä viimeiset ihanat kukkijat!

Tämä kaunokainen kukki kesäkuun alkupuolella, jolloin oli viileää ja sateista.