Tulppaanitykitys jatkuu…
Exotic Emperor
Tästä en ole varma mikä on. EDIT: “Sunlover”
“Yellow Pomponette”
Lisää
Taitaa olla “Sunlover”
“Monsella”
“Uncle Tom” vasta kurkistelee…
Viimeiset tältä erää… Lisää lajikkeita toivon mukaan avautunee lähipäivinä
“Cream Coctail”, Apeldoorn Elite, “Monsella” sekä “Orange Princess”
“Orange Princessit” vasta availevat nuppujaan. Tämä oli turhan matala lajike, hukkuu hieman muiden alle.
“Yellow Pomponette”
Tien puolellekkin laitoin kukkia ohikulkijoiden iloksi.
Otin enempikin kuvia mut kamerassa vielä…
Mitä jalostetumpi niin sen vähemmin jaksaa …mun pioni tulppaanitkin hortenssioiden keskellä muuttuivat itsekseen yksinkertaisiksi ?? Pyrin kasteleen keväällä kaiken lannokevedellä sen yhden kerran vain.kuva huono …mut lilaa tulpaania on paljon.
Oi että teillä on upeita tulppaaneja! Merkkaatteko mitenkään uusien istutusten yksittäisiä kukkia?
Meinaan jos niitä haluaisi myöhemmin siirrellä vaikka, oon ihan varma etten muista mikä oli missäkin.
Istuttelin syksyllä sinne tänne kaikenlaista joista ei ollut mitään käryä korkeudesta tai muodoistakaan, nyt kun näen mitä ne ovat, voisi vähän yrittää sommitellakin .
+x[quote][/quote]Oi että teillä on upeita tulppaaneja! Merkkaatteko mitenkään uusien istutusten yksittäisiä kukkia?
Meinaan jos niitä haluaisi myöhemmin siirrellä vaikka, oon ihan varma etten muista mikä oli missäkin.
Istuttelin syksyllä sinne tänne kaikenlaista joista ei ollut mitään käryä korkeudesta tai muodoistakaan, nyt kun näen mitä ne ovat, voisi vähän yrittää sommitellakin 😄.
Mulla oli kartta ja tarkka luettelo missä mitäkin ...kyllä se alkuun helpotti lisäämistä. Nyt laitan automaattisesti pensaiden alle isompia ja pienempiä lähikatseluun . Pensaiden ja puiden alle sen vuoksi etteivät saa niin paljoa vettä ja mätäne pois ennenaikojaan. Minä en nosta ylös vaan istuttaessa käytän myyräverkkoa tulppaaneille ja leikkihiekkaa ja on lecasoraakin jottei tule liian tiivistä.
Koleudessa on se hyvä puoli, että tulppaanit kukkivat kauemmin!
+x[quote][/quote]+x[quote][/quote]Oi että teillä on upeita tulppaaneja! Merkkaatteko mitenkään uusien istutusten yksittäisiä kukkia?
Istuttelin syksyllä sinne tänne kaikenlaista joista ei ollut mitään käryä korkeudesta tai muodoistakaan, nyt kun näen mitä ne ovat, voisi vähän yrittää sommitellakin 😄.
Mulla oli kartta ja tarkka luettelo missä mitäkin ...kyllä se alkuun helpotti lisäämistä. Nyt laitan automaattisesti pensaiden alle isompia ja pienempiä lähikatseluun . Pensaiden ja puiden alle sen vuoksi etteivät saa niin paljoa vettä ja mätäne pois ennenaikojaan. Minä en nosta ylös vaan istuttaessa käytän myyräverkkoa tulppaaneille ja leikkihiekkaa ja on lecasoraakin jottei tule liian tiivistä.
Kartta on hyvä idea, kiitos! Täälläkin juuri myyrä bongattu, pitänee ottaa verkot käyttöön...
Kävin alkuviikosta ohikulkumatkalla Hörtsänän arboretumissa Orivedellä. Siellä täällä kukki tulppaaneja erilaisten vuokkojen ja pikarililjojen seassa. Voin suositella kohdetta, jos pitää hieman rustiikkisesta tunnelmasta.
Utuisen valkoista
ja vähän punakeltaista
Muutama on eksynyt paraati penkkiin…kuva kk vanha…onnenpensas on jo vihreä..
Irtomyynnistä kun ostaa sipuleita niin tulee ylläreitäkin…ihan kauniita…
Hiukan vajaa viikko sitten pihan sulostuttajia
Eipä mitään "pikkusöpöä
+x[quote][/quote]Nyt vasta katsoin läpi nämä teidän viimeisimmät kauniit tulppaani kuvanne tälle keväälle.
Tämä sinun Sunlover tulppaani on fantastinen!
Jos vielä istuttaisin tulppaaneita niin ehdottomasti yrittäisin hankkia nuita jos mahdollista, en ole paljon upeampia tulppaaneita monesti nähnyt.
+x[quote][/quote]Komeita nuo keltaiset suuret! aavistus punaista tai oranssia seassa.. Pysyivätkö itsekseen pystyssä?
Uuden perenna-alueeni tulppaani-istutukset on nyt vihdoin kokonaan tehty. “First Price” kerrattu vahva punainen, kukka kuin pionin (20 kpl), “Hakuun” valkoinen Darwin-tulppaani (20 kpl), “Van Eijk” Darwin Hybrid , heleä pinkki (200 kpl), Triumph-tulppaani mix (18 kpl).
Ensi keväänä /alkukesänä toivottavasti alueelle lataamani odotukset täyttyvät ja pääsen nauttimaan tulppaanien väriloistosta !
Kuva netistä ja näitä kasvaa toivon mukaan ensi keväänä meillä.