+x[quote][/quote]
Ämähän näyttää jo pioneilta!
Myyrät jätti mun tulppikset rauhaan kun istutin ne myyräverkosta tehtyyn veneeseen …ja ympärille valkosipulin kynsiä ja verijauhoa…
Nyt ostin tänä vuonna vain 15 metsätulppaanin sipulia ja 10 pinkki-valkeaa joiden nimee en muista…mut vähennän…
Hajulaukkaa parikymmentä myyrä alueelle kera valkosipulin kynsien …toivotaan ettei myyrille maistu…omenapuun kun jo tappoivat.
Tällaisia ostin tänä syksynä, muuta en aio nyt laittaa. Olen kyllästynyt noihin jalostetumpiin lajikkeisiin, kun ne kukkivat yleensä vain kerran. Laitan jatkossa vain näitä Darwin-tulppaaneja, kun ovat kestäviä ja tekevät sivusipuleita.
+x[quote][/quote]Tällaisia ostin tänä syksynä, muuta en aio nyt laittaa. Olen kyllästynyt noihin jalostetumpiin lajikkeisiin, kun ne kukkivat yleensä vain kerran. Laitan jatkossa vain näitä Darwin-tulppaaneja, kun ovat kestäviä ja tekevät sivusipuleita.[img=../Uploads/Images/05954e14-2c8b-4a59-b9b0-dce.jpeg]../Uploads/Images/76021c7c-782e-4f01-ae46-015.jpeg[/img]
Kuinka lannoitatte tulppaaneja. En ole niitä erikseen lannoittanut mutta pitäiskö?
Kalkista tykkäävät kuulemma, eli sitä olen sirotellut syksyisin maahan.
+x[quote][/quote]
Pink Impression alkaa kukkia
On tosiaan iso kukka tässä Pink Impressionissa!
Tällainenkin löytyy, onpa hauska rimpsureunainen.
Mun viime syksyn sipuli-istutukset ilahduttaa nyt
Darwin -tulppaanin sipuleita, mutta joku muistaakseni oli jotain muuta. Olisko noi korkeat pinkki ja valkoinen niitä Darwineja. En ollut laittanut muistiinpanoja kaikista, harmi. Näyttää siltä että ton punaisen matalamman kerrotun lisäksi vielä joku matalakasvuinen yllättää, en yhtään muista ees minkä väristä oon laittanut.
No kohtahan sekin nähdään.
Yritin laittaa sellasia tulppaaneita että ne kukkii ajallisesti vähän eri aikaan ja saan nauttia tulppaanien kukinnasta mahdollisimman pitkään.
Upeita on sinulla! Kyllä tulppaanit on ihania. Mulla avautui ensimmäinen jo huhtikuun lopulla ja edelleen vaan kukinta jatkuu. Eli kuukauden jo ollut koko ajan joku kukassa, ja vielä jatkuu.
Vuori ja sarjatulppaanit aloittaa lystin ja nyt on tummaa melkeen mustaa ja lilaa ja punasta …raekuuro hieman kuritti…
Nimiä en enää muistele …ostan irtomyynnistä sekapussillisen ja sillä mennään kunhan ovat kauniita se riittää.
+x[quote][/quote]
Päätin, etten osta enää uusia, mutta…
Tadaa!
Ruukusta tunkee kaksi alkua verannalla ja 20 sipulia sinne on tungettu, siksi ruukkuun kun sain lokakuussa synttis lahjaksi hienoja kerrattuja ja ostin kaveriksi yksinkertaisia et sain ruukun täyteen.
Tulppaanien kukinta jää tänä vuonna lyhyeksi kuumien ilmojen takia. Äsken vasta avautuivat ja nyt jo osa alottelee kuihtumistaan. Harmi.
Onpa upea näky!
Tulppaani Rembrandt