Tunnistaisiko joku kaktuslajin?, suljettu

Osaisiko joku nimetä nämä lajit ?

olisin hyvin kiitollinen tiedosta.....

Alkuperäinen kirjoittaja: caroliina

Ensimmäinen on joku opuntia-kaktus.

Alkuperäinen kirjoittaja: VP

olisko alin kynsiaaloeoho

Oliskos keskimmäinen piikkityräkki?

Ensimmäinen on ilmiselvästi jokin Opuntia-laji. Toinen on jokin tyräkki (Euphorbia). Kolmas on todennäköisesti Aloe mitriformis eli kynsiaaloe.

Ensimmäinen kuva on viikunaopuntia eli Opuntia ficus-indica. Sen hedelmät ovat syötäviä, ja niitä myydään ruokakaupoissa esim. Keski-Euroopassa.

Vinkki: Klikkaa vihreän osoitekentän sanaa Kaktukset (puutarha - Huonekasvit- Asiaa lajeittain- Kaktukset )niin saat avautumaan valikon: Opuntioiden hedelmiä ja Opuntia kohdista löydät lisää kaipaamaasi tietoa ensimmäisestä kuvastasi.

Tuo toinen taitaa olla Euphorbia mamillaris (mammillaris).

Vähän samalainen on E.enopla.Molempia on yleisesti myynnissä

En tiedä kuuluuko tänne mutta tietääkö joku kertoa mikä tämä on?

Olisiko huonekasvina kasvatettava lieriömaksaruoho mitään???

Voisi olla tietysti sekin. Sain keväällä pienen pistokkaan kun oli pääsiäisen aikaan paljon kukka asetelmia joissa oli tätä mukana.

Voisiko Pappiksen kasvi olla Peperomia "Amigo green split"?

Itse ostin tällaisen "onnenpavun" keväällä. Oli silloin matala ja tuuhea, mutta on kesän aikana kasvanut kovasti pituuttaa. Näyttää kovasti samalta kuin kuvassa oleva kasvi. "Pavut" ovat nykyään ohuempia ja pidempiä kuin aluksi ja niitä on varsissa harvemmassa, ihan kuin kuvassa. Koita googlella löytää kuvia.

Pappiksella on kaikkea kivaa…toikin on ihana =O)

Kun saan sen vähän isommaksi niin saat palasen ellei sitten meidän nelijalkaiset pudota sitä niin saat sitten aijemmin.

kitos, nyt jo toivon että kaataisivat sen, no ei nyt sentis =O)

Olin lähdössä postiiin kun Rontti luuli pääsevänsä mukaan ja pyöri ympärilläni ja hännällään vetäisi sen lattialle. Yksi oksa katkesi joten avasin paketin ja lisäsin sen sinne. Toiveesi toteutui!! Muu ei harmita mutta hyvä ruukku halkesi, mutta onneksi on noita ylimääräisiä ruukkuja vanha karjakeittiö pullollaan.

Ei voi olla totta!!!, Rontti ajatteli mua, kerro kiitokset Rontille =O)

Kerrotaan, kunhan tulee iltalenkiltä. Jostain kumman syystä on koko illan ollut minun kaveri ja tuonut kaikki lelunsakin minulle. Kyllä ymmärtää mitä on tehnyt. sydän No kukalla on uusi ruukku ja viimeistään keväällä alkaa kasvattaa uusia haaroja tuohon katkenneeseen.

Mitä teen sille pistokkaalle ekana kun se tulee, multaan suoraan vai?

varmaan ton tyyppiset kasvit kannattaa laittaa suoraan hiekan sekaiseen multaan… sit puolikas limpparipullo päälle ja korkki auki…