Tunnistatko tämän puun?

Ihan ehta pyökki. Näihin aikoihin ainakin Saksassa matkustelevat näkevät noita piikkipalloineen. En tiedä mihin aikaan sama vaihe on Virossa.

Kiitos vihjeistä. Minä olen viime kesän vieraille sanonut kasvia pyökiksi mutta jotenkin minun usko asiaan horjui ja uskoin keksineeni koko jutun.

Mikähän mahtaa olla tämä pensas/puu? Se lähtee ihan peikonpähkinän juuresta kasvamaan. Lehdet on saman kuvioisia ja saman muotoisia, mutta eivät ruttuisia. Varsi on suora. Onko ihan peikonpähkinää? Jos on niin miksi se kasvaa suorana ja sileä lehtisenä?

Se on tavallinen pähkinä, mihin on vartettu peikonpähkinä, ja tuo verso lähtee varttamiskohdan alta.Ota se tavallinen verso pois, se vie voimaa peikonpähkinältä, siitähän sitä on maksettu.

Kiitokset vastauksesta. Pitääpä leikata pois. Voipi olla että yritän noi tavalliset pähkinät juurruttaa. Taitaa kyllä olla siihen hieman huono aika.

Mikä puukuusi

Huono kuva, mutta mikä paju? Vai salavako se virallisesti on. Eka mietin hopeapajua mutta voisko se olla valkosalava? alkaa pikkuhiljaa oleen kiire ton kasvikansion palauttamisessa kouluun 

Mikä puu ??

Saman puun runko ja kokonaiskuva.

Jantta- ei sattuis olemaan LEHDESTÄ kuvaa?

annaw Katoppa sivu taakse päin :wink:

Ja tässä vielä kertaalleen lähempää.

joo ei tuosta näe tarkemmin lehteä kun ovat varjossa. Mut villi arvaus: päärynäpuu.
Perustelut: tasainen latvuksen muoto, sileät lehdet, terttumaiset kukinnot… Missä kuvattu? Jos on pohjoisessa, niin ei voi olla päärynä. Toisaalta hedelmistähän sen sitten näkee…

Ihan on meijän pihalla. Meillä on kaksi päärynäpuuta mutta tämä ei käy niiden lajikkeiden kanssa ainakaan yksiin.  Kaksi muuta vasta tekee nuppuja ja on vähän muutenkin erilaisia.

Jos vilasit sivun taakse päin niin siellä on kuva myös oksien piikeistä. Koskaan tämä ei ole hedelmiä tehnyt, toisin kuin ne kaksi päärynäpuuta.

eli se ON siis päärynä?

Jaa-a, kukkii eri aikaa kuin kaksi varmaa päärynäpuuta.

On vaahteran näköiset lehdet ihmeellinen kukinto vähän epäselvä kuva.

Heippa
tämä puu on kasvaa kituttanut meidän tontilla niin kauan kuin talo on ollut meillä. Tänä keväänä naapurista kaatui metsä ja tämä innostui pukkaamaan lehtiä. Nyt sitten herää kysymys että mikä kumma tämä on? Korkeutta puulla on noin 170 cm

taitaa olla luumu