No onko tämä sama kuin Teenjuojan edellissivun kaktus eli esim. metsäkaktus?

Näyttää tutulta varresta kasvavine juurineen. Tuo on iso, jospa saat nähdä vielä kukkiakin.
Heksu, minulla oli joskus tuollainen ja mielestäni on käärmekaktus, Aporocactus flagelliformis.
Ei ole käärmekaktus.
Kreikasta oksana löytämäni kaktus jonka 6-kanttisiin pistokkaisiin juuret ilmestyivät väärään päähän on täällä tunnistettu joskus Yön Prinssiksi.Oksat jotka ovat pistokkaisiin kasvaneet ovatkin 4- tai 5-tahoisia, eivät ole ikäänkuin täysin kehittyneet, näyttävät juuri noilta ilmajuuriroikkokaktuksilta jotka eivät ole käärmekaktuksia.
No jos ei käärme niin olisko sitten liskokaktus, googlatessa löytyy vanhaa pentin keskustelua.
Ei ole tuo lisko. Ja kun katselin metsäkaktusketjun kuvia ei näytä siltä ainakaan nuo vanhemmat pötkylät. Mikä tuo yön prinssi sitten olisi, googlella ei pitkälle päässyt?
Se on kyllä iso, ennen oli tuplasti noita roikkojakin, mutta pari vuotta sitten vaihdoin hiukan isompaan ruukkuun niin rapisi niitä kovasti pois
Enkä usko, että se minun hoidossa tulee kukkimaan, 25 vuotta sitten sen pistokkaasta laitoin eikä kukkia ole näkynyt, voisikohan sitä jotenkin motivoida kukkimaan?
En muista Yön prinssin tieteellistä nimeä, muistaakseni Toivotar kyseli pistokkaistaan ja joku sanoi että hänen yksi pistokkaansa on väärinpäin ja se oli just se Yön prinssi joka juurtuu kummallisesti väärinpäin.Olikohan se nimimerkki Kuningatar joka tiesi sen.Mutta nyt ne on jo hävinneet ketjusta, kuuklaamalla ei tosiaan löydy muuta kun Williameja.
tätä tarkoittanet? - siinä on tieteellinen nimikin kerrottuna…
Jees, sitä juuri tarkoitin, ite en löytänyt vaikka laitoin pentin hakuun sen!
Kiitos mai-lee, nyt kirjoitin sen vihkoon ylös.
Tosiaan ne uudet kasvut ovat jääneet nuorisoasteelle, niistä olis varmaan muun kuin asiantuntijan mahdoton tunnistaa, mutta on ne alkuperäiset pätkät siellä juurella vielä.
Juu, Seleniceuruksissa on saman oloisia. Eli yön prinssejäkö Seleniceurukset?
Eiköhän ne oikeat yönkuningattaret ja -prinsessatkin ole jotain selenicereuksia.
Oikeat? Min oon jo ihan sekaisin ![]()
Minulle selvisi tässä seikkaillessa vanhoilla tunnistusketjuilla että oma noin 15 vuotias aikoinaan Madeiralta puiston reunalta näpistetty lehtikaktus on Epiphyllum oxypetalum, tuoksulehtikaktus (yönprinsessaksi myös nimetty). Kukkinut on useasti, olen niin iloinen että vihdoin tiedän sille nimen!
heksu - tahdotko sekoitusta lisää:-)
Heksu, yönprinsessa ja yönkuningatar nimeä käytettään myös epiphyllumeista mut oikeet noi on selenicereuksia
Äängghh juu kiitos nyt on tullut ihan kivasti kaikkea sekoitusta
No lueskelin sen verran tuolta mai-leen linkistä, että pitää varmaan ainakin lannoittaa ahkerammin. Mutta päätämmekö toistaiseksi, että tämä minun on joku Seleniceurus?
Siis Selenicereus
Ei sole seleniceurus vaan selenicereus
------menee tarkistaan onko ees itte kirijottanu oikein 
No ei, hitsi äkkiä muokkaamaan! ![]()
En tiedä lukeeko tätä viestiketjua enään kukaan kun ei ole aikoihin tullut mitään uusia juttuja , mutta haluaisin tietää mitkä lehtikaktukset minulla on , josko joku viisaampi tunnistaisi!?