Voisiko olla pisamakello?
Googletin pisamakelloa, ja se se taitaa olla. Kiitos RitvaL.
Onkos se partakello kun sillä on partakin?
Nyt oon ihan sekaisin kellokukkien kanssa. Oon luullut kenties balkaninkellokkia partakelloksi ja lisäksi vielä penkkiin ilmestyi taas erilainen kellokukka. Joku näistä kai on kuitenkin partakello. No, minkäslainen on sitten kaukasiankellokki? Auttakaa selvittämään mikä näistä on mikin.
1.
2.
3. Tämä on jo kukkansa kukkinut
Keskimmäisen minä kuvittelisin balkaninkellokiksi.
- herttakello ja 3 partakello?
Peesaan Anitaa. Mutta tuo kolmas on UPEA, oli sitten mikä hyvänsä. Siemeniä saatavilla??? Käsi ojossa huutaa hän HEP!
Minusta 3. ei ole partakello. Tuon terälehdet kaartuu reilusti enemmän taaksepäin.
Näitten kellojen kanssa on aika eksyksissä. Mikäköhän tämä n.60cm korkea voisi olla?
Kiitos kaikille tunnistuksista. Pärskis, siemeniä on tietysti saatavissa:)Jos vaan satoa tulee. Ja luulen, että tuosta jo tuleekin. Laitan sitten tulemaan. Laitan ylös, että muistan.
Morsinko, jos mulle tulee satoa, laitan vaikka Gavenin siemeniä tulemaan vaihtarina.
Jee pärskis, kivaa saada uusia siemeniä!! En vaan kyllä tiedä yhtään miltä Gavenit näyttää:D:D Onkohan ne mulle tuttuja??
Laita hakusanaksi Gaven tai katso Pärskiksen pihakuvista s. 29.
Apua, miten ihana kello on Gaven! En ole koskaan nähnyt ennen edes kuvassa.
Mikä kello. Sirompi kuin ukonkello, muuten hiukan samanoloinen.
Valkoinen ukonkello? korkeus 60 cm präntättynä siemenpussiin, siniset onkin 120 cm korkeita. Saas nähdä kuinka valkoiset ukonkelloni käyttäytyvät
Ei ole tämä ukonkello. Sitä mulla on sekä sinisenä että valkoisena. Sitäpaitsi sen kukinta on jo lopuillaan, osittain jo ohi. Ja tämä on juuri aloittanut kukintansa.
Tai sitten se on jokin ukonhatun muunnos, kasvupaikasta johtuva erovuus tms. Voikukkakin voi olla senkin kymmenen sortin näköinen erilaisista kasvuolosuhteista riippuen.