Tämä rojahti alas sateessa, mutta onneksi oli aita vieressä, nyt retkottaa aidan päällä ja jatkaa kukintaansa.

Tämä rojahti alas sateessa, mutta onneksi oli aita vieressä, nyt retkottaa aidan päällä ja jatkaa kukintaansa.

Valtsu, kukkisitko ite, jos olisit joutunut koko kesän kasvarissa kököttämään (mököttämään)
!?
Nannan kuva on ihan kuin joku 50-luvun onnittelukortti. Taivaan väri sen tekee... Onpa ollut hyvät taimet, kun olet noin hienoja hajuherneitä saanut
.
juu minttumeirami, en uskaltaisi kukkia!
olen kasvattanut lajiketta endles jungle, olipa sitten kurkku, tomaatti tai viiniköynnös kyseessä, hyvä että kasvarin oven uskaltaa avata, aina on joku lonkero kietoutumassa....
voikohan tuoksuhernettä laittaa amppeliin?
Mulla oli viime kesänä tuoksuhernettä ampelissa, toimii.Niitä täytyy tosin olla aika paljon amppelissa että näyttävät hyvältä.
aaha, kiitos, veemusa. Minulla ei ole kasvista mitään kokemusta. Montako siementä laittaisit yhteen?
En kyllä osaa heittää mitään lukua riippuu amppelin koosta.Meinaatko kylvää ne suoraan amppeliin? Olen aina taimettanut ne ensin laatikossa ja sieltä sitten laittanut ne amppeliin.Mutta
En kyllä osaa heittää mitään lukua riippuu amppelin koosta.Meinaatko kylvää ne suoraan amppeliin? Olen aina taimettanut ne ensin laatikossa ja sieltä sitten laittanut ne amppeliin.Mutta
voisin kyllä vähän esikasvattaa niitä. huhtikuun alku???
Öhh…Minun lapseni kävi! joo piti jatkaa että on kyllä varmaan ihan kätevää kylvää suoraan amppeliin.Mulla vaan ei ole tilaa niin suurille astioille täällä sisällä.
Mä olen laittanut huhtikuun aikana myöskin.
Latvo hajuherneet 15-20 senttisinä, latvat voi juurruuttaa vesilasissa.
Tuo täytyy yrittää muistaa, saa monta ruukkua täyteen ihania tuoksuherneitä!
hyvä idea, valtsu.
Ostin pari päivää sitten matalia tuoksuherneitä, Sugar''''n Spice -lajiketta. "Matalakasvuinen, soveltuu amppeleihin".
Viime keväänä vastaavat itivät 10 prosenttisesti, mutta yrittänyttä ei laiteta...
Tilannekuva 1.9.2007
Kaunista!

Taisin olla liian aikaisessa tuoksuherneitteni kanssa. Nyt ovat jo liki 15cm. Mutta latvonpas minäkin ne ja juurrutan. Kiitos vaan vinkkelistä, taas!
Viime vuonna kylvin tuoksuherneet 28.4. esikasvatukseen, mikä oli aika sopiva ajankohta täällä 4-5-vyöhykkeellä.
Muajussi, miten sinun kokeilusi tuoksuherneiden kylvämisestä paperitötteröihin onnistui joskus silloin?
Milloinka tuoksuherneet pitäisi kylvää? Kun toisissa ohjeissa lukee maaliskuun loppu, toisissa huhtikuun loppu, toukokuun alku.
Minä ajon kylvetä jo kohta
, kun löyty aika sille. Pystykö se ihan aurinkoisella paikalla olla? Aurinko poistu kello 17:00
parvekesta. Ja tulee noin klo 14:00.