Kuningatar, hyvä, jos on lähtenyt. Minä onnistuin tappamaan omani (idiootti), joten voi olla, että kerjään sinulta ekväällä pistoaksta
Juu Viherpiiperö, leikkasin nyt huonon väriset lehdet pois, katsotaan, toivottavasti kasvi ei suutu siitä…
Tuoksuni on nyt haudattu, kuivahti kerran ja suuttuui siitä. Mikään ei auttanut.
Minä ostin tänään uuden tuoksun Plantagenista, oli tarjouksessa 7,90. Kukat olivat jo pudonneet. Onko n. 16-15 -asteinen kellari liian viileä sille?
Tälläinen se "lohdutus"kukka nyt on
Onko kukaan kokeillut tuoksuköynnöstä semihydrossa? Tuli hommattua kukkimaton yksilö, kun kerta halvalla sai. Mulla ovat lähes kaikki kasvit jo hydrossa, ja nyt mietin viihtyisikö tämäkin tulokas…
Onko joku kasvatellut aiemmin Tuoksuköynnöstä siemenistä ja millaisin tuloksin?
Itse kylvin siemenet 30.3.
Tämä kasvi on minullakin ollut haaveena… Joulukuun alussa näin yhdessä S-kaupassa kukkivan kasvin myynnissä. Olin olevinani muka järkevä enkä ostanut sitä. Jälkeenpäin harmittaa "viisasteluni." Ei pitäis yrittää olla viisaampi kuin onkaan…
Äidin tuoksuköynnös teki aikoinaan hedelmän, ja lopulta se aukes ja siemenet tursus ulos. Silloin laitoin siemeniä multiin ja muistaakseni kolme tainta sain kasvamaan. Myöhemmin onnistuin saamaan ne hengiltä.
Sain pojalta tänään tuoksuköynnöksen, ei ole ennen ollutkaan. Hyvä tuoksu !
Onko kukaan onnistunut juurruttamaan tuoksuköynnöksen pistokasta? Itse ostin näköjään maaliskuussa ensimmäisen tuoksuköynnökseni. Siirsin sen hydroon ja viihtyy ilmeisesti, kun on nyt alkukesän aikana kasvattanut kaksi uutta toooodella pitkää versoa.
Ikkunanpesupäivänä kävi vaan köpelösti ja toisen uusista piiskoista nasahti poikki. Törkkäsin vesilasiin, mutta ei näköjään meinaa alkaa millekään. Pari viikkoa on ainakin ollut lasissa, eikä minkäänlaista eloa alakerrassa. Hengissä tuo kyllä on ja kasvattaa näköjään latvaa lasissakin.
On onnistunut. Toin kerran pistokkaan Rhodokselta, kun ne haisi niin hyvälle etelän yössä. Lehden hangasta poikki ja vesilasiin. Silleen juurtui ainakin mulla noin vuoden sisällä, saattoi mennä vähemmänkin aikaa…
Aikoinaan sain yhden latvapistokkaan juurtumaan (monta yritin). Hitaasti juurtui, mutta on nyt jo iso ja kukkii joka kesä…
Ostin äidille äitienpäiväksi tuoksuköynnöksen, jossa on runsaasti pian aukeavia nuppuja. Kannattaakohan sitä laittaa kasvihuoneeseen kesäksi vai olisikohan siellä liian kuuma sille? Kasvihuonetta varjostavat jonkin verran syreenit keskipäivällä…ja katto on kennomuovia, eli hajottaa valon.
Meinaa jo mennä hermo tämän horsman kanssa. Kun ei kuki, niin ei kuki. Pah.
Tuoksuköynnös ollut minulla jo toista vuotta. Näyttää todella elinvoimaiselta, tälläkin hetkellä kasvattaa neljää uutta piiskaa, jotka kaikki jo puolimetrisiä vähintään. Mutta ei niin mitään aikomustakaan kukkia. Ei uusista eikä viime vuoden versoista. Melkonen pöheikkö rupeaa olemaan, ja mietinkin, että tohtisiko tuota raakalla kädellä leikata? Tuohan valtaa kohta koko ikkunalaudan itselleen…
Saa vettä, lannoitteita ja aurinkoa, mutta ei halua kukkia.
Tietääkö kukaan miten voi lisätä tuoksuköynnöksen
Leikkaat n. 10 cm pitkän nuputtoman pistokkaan ja panet multahan. Pikkulinnut laulo,että solis hias juurtumaan, mut kokkeilemallahan tuon saapi seleville
Kiitos paljon
Taivukas juurtuu helposti.
Ostin tänään vitskalla tuoksuköynnöksen. Isännän kärsähän ei siitä tykkäjää ku se kukkii, mut sama se sille