(Perennat)
Hyvässä kasvussa ja karkailee sinne tänne. Hauska kasvi
(Perennat)
Hyvässä kasvussa ja karkailee sinne tänne. Hauska kasvi
Onpas kiva uutuus minulle. Tyykkään pienistä kasveista, ja tuokin on varmasti mitä mainioin kivikkokasvi? Kukkiiko miten vai ei lain?
Kibulta saatu, hyvä varjoisiin penkkeihin, erittäin nätti, hentokasvuinen maanpeitekasvi.
Juu, hentokasvuinen -paitsi juuriston osalta! Jottenko jopa sanoisi että ei missään nimessä kukkapenkkiin jos tahtoo että siinä kasvaa vuoden päästä vielä muutakin kuin tuota…
Minun käsittääkseni ei ole mikään kuivan paikan kasvi, vai?
Ei meillä normaalikesinä märkää ole.
Meillä on siskon penkissä ollut tuota täydessä aurinko rinteessä ja ei pärjää siinä niin hyvin kuin vähän varjoisammassa tai jää vain paljon pienemmäksi. Ihanan sievä ja siro kasvi
Meillekin tuoksumatara asettui hienosti hopeapensaan alle. Tykkään tästä tosi paljon.
tuoksumatara kärsii helposti talvesta, sillä maan jäätyminen ja sulaminen edestakaisin ei ole sen mieleen —>>> katkoo juuristoa tältä kauniilta lehtokasvilta
Oma on istutettu metsäpuutarhaan, kevyehköön hiekkahumusmaahan, saa vaellella rauhassa. ei todellakaan ole mikään kukkapenkkikasvi.
Niinkö meinaat. Mennä vuonna oli Kotipuutarhassa yhdistelmä, jossa hostien välistä pilkotti tuoksumataraa ja oli hyvän näköinen. Varjoisa paikka tietenkin.
Meillä kukkapenkissä tuoksumatara kolmatta kesää, ja on nyt uhkaavasti menossa pensasaidan toiselle puolelle naapurin pihaan. Leviää voimakkaasti juuristollaan, mutta onhan se nätti kun mikä
Mahtaisiko tuoksumatara sopia alppiruusujen aluskasviksi? Meneekö siis happamammassa alustassa ja onko kasvista haittaa alppiruusujen kasvulle? Omat rodoni vasta viime kesänä istutettuja ja olen ymmärtänyt, että alppiruusujen juuret ovat aika pinnassa.
Luulisi menevän? Se on yksi suosikeistani, niin kaunislehtinen koko kesän.
Hyvä juttu!Laitanpa hankittavien kasvien päättymättömälle listalle.
Ensi kesää odottelen innolla, ainakin syksyllä saamani tuoksumatara lähti rivakasti kasvamaan
Meillä on tuoksumatara mennyt jo jonkun vuoden aurinkoisessa kukkapenkissä. Ja leviää… onneksi on matala kasvi ettei jyrää muita alleen. Tosi kiva maanpeitekasvina.
Tuoksumatara on yksi ihan ehdottomista suosikeistani. Lehdistö on kaunis kautta kesän, ja kukkivana - miksei nuppuisenakin - on aivan suloinen.
Näitä olen kylvänyt hangen alle ja useampi taimi pääsee pian maahan, toivottavasti löytyy mieleinen paikka niille. Ainakin taimet tuntuvat reippailta.
Tänään pääsin taas tätä istuttamaan erääseen pihaan nurmikon sijaan. Että mie jaksan tätä ihailla.