Tupakka, Nicotiana

Tässäpä on oikea viidakko, mitenköhän selviän tästakin urakasta.

Huh huh, tuossapa onkin selvittelemistä , jos aiot ne kaikki eri ruukuihin istuttaa .

Jokainen taimi tarvitsee aikamoisen taimikasvatustilan myöhemmin keväällä, eli et mitenkään voi kaikkia koulia

Jos tuosta oikeasta alareunasta ottaisi pienen alueen, (2cm x 2 cm) niin minulla on sellainen määrä samaa kukkaa koulimista odottamassa. Olen itsekseni kauhistellut niiden erilleen saamista. Kuinka isoksi tuo tupakka kasvaa ? Montakohan niitä kannattaa säilyttää ? (ihan vain omiksi tarpeiksi)

Suurin osa taitaapi mennä kompostiin surullinen .Enpä tiennyt että noin hyvin itävät, omia viimevuotisia siemeniä kaikki. Mutta kun olen koulinut ja lähtevät kasvuun, laitan eteenpäin toisten murheeksi ja iloksi naurua .

Minulla kasvoi aika pitkiksi, tarvitsi ison ruukun, laitoin muistaakseni 3-5 tainta samaan ja siinäkin oli ihan tarpeeksi. Kyllä niitä jonkun verran pitää säilyttää, sillä osa taimista aina kuolee. ja niinkuin olen jo aikaisemmin kertonut, ne sukulaiset, ystävät ja sun muut tuttavat, naapurit ottavat mielellään valmiita taimia. Tässä viime vuotinen kuva.

Tällä hetkellä miun Koristetupakoitten mitta lehden kärjestä toiseen on 20cm. Eikä ole ihan vieä ulos laiton aika:)

Minkäs näköisiä kurpitsa sinun koristetupakat ovat tällä hetkellä? Onko vartta alkanut jo kasvaa? Laitas kuvaa. Minun ovat vielä aika pieniä, vasta koulittu vähän aikaa sitten.

Ei ole juuri tuosta edellisestä kasvaneet, kun ovat kylmässä vintissä ja ilmat olleet hyvin viileitä.

Vartta ei ole yhtään vielä kasvattaneet.

Otinpa nyt näistäkin tämän hetken kuvan.

mun koristetupakkani ovat vielä pikkaraisia vauvoja.. ja näyttävät samanlaiselta viidakolta kuin tuo Pirkko-Martan kuvassa olevat naurua

Vanhalla puolella joku kertoi, että koristetupakka Avalon Appleblossom itää huonosti. Toden totta! Kylvin sitä ensin yhden pussin, jonka tulos kuvassa vasemmalla eli yksi (1) taimi. Ostin sitten toisenkin pussin, jonka tulos kuvassa oikealla. Siitä tullee kaksi (2) tainta, jotka juuri ja juuri erottaa kuvasta.

Mikähän niissä siemenissä oikein on, kun itävyys on niin huono. Onko joku onnistunut paremmin?

Itse kerätyissä siemenissä (tavallisista väreistä) itävyys on liian hyvä:) Nämä jäi keväällä yli koulimisista.

Hyvin iti minullakin muut värit, mutta juuri tuo ihanuus Avalon Appleblossom jäi sitten saamatta.

Kurpitasan koristetupakantaimien kuvia odottelen mielenkiinnolla. Kuinkas korkeita ovat tällä hetkellä?

Nyt on lähtenyt kukkavana kehittymään, ei vielä nuppuja.

Voisiko olla mahdollista, että koristetupakan siemenet olisivat säilyneet talven maassa ja itäisivät nyt? Hyvin samannäköisiä ovat mitä noista tän sivun tiheistä mättäistä voi päätellä silmän isku Siinä oli samassa kohtaa mustasilmäsusannaa ja matalaa samettikukkaa. Syksyllä paikka keräsi paksun kasan lehtiä ja lunta oli reippaasti.

On hyvinkin mahdollista. Kukkivat sitten myöhemmin syksyllä.

Yksi taimistani on jo näin suuri.