Tupakka, Nicotiana

Narsissitupakkaa aion laittaa. Tavallisen siemenet olivat omia viime keväänä ja kylvin ne kaikki, enkä uusia aikonut hankkiakkaan tälle keväälle, niinhän se menikin.

Narsissitupakan taimet ovat aluksi ihan mitättömän pieniä, mutta kun antaa olla rauhassa koulimatta, kasvavat kokoa reippaasti. Isompana voi sitten alkaa koulimaan, olen saanut ihan hyviä taimia koulimatta harventaen kasvustoa.

No niinpä joo, voihan niitä harventaakin!!! Jos ei niitä kaikkia halua kasvattaa. Ja ainahan siinä kouliessa osa kuolee, kun ovat liian tiiviisti… Hyvä idea! Taidan noita tupakoitani vähän harvennella, ja koulin sitten kun ovat vähän isompia.

Oletteko koristetupakkaa latvoneet? Vai haarautuvatko itsekseen.

Haarottuu itsekseen.

Höh, mulla menee tupakankylvö vähän myöhäiseksi. Luulin, ettei koko hommaan tarvi edes ryhtyä, mutta toissavuotiset nyt otti ja kuoli. Tais olla vähän huolimaton hoitaja niillä.

Kiurunkannus, ihan tiedonjanoisena kyselen, että miten niille talvetetuille on käynyt ja kokeilitko verson juurruttamista?

Koulin äsken osan tupakoista, ja vaikka niillä oli jo toinen lehtipari, niin eihän niillä ollut juuria oikeastaan ollenkaan... pieni räpelö siinä varren alapäässä. no-jaa Kai ne nyt siitä selviää kasvuun kumminkin...

Heips! Tänään huomasin, että viimevuotisissa koristetupakan korsien päässä oli siemenet tallessa… Onko ne vielä käyttökelpoisia ja ehtiikö vielä kasvattaa? Eipä tullut sadesyksynä edes mieleen tarkastella niitä märkiä roikaleita,että siemeniä olisin silloin ottanut…

Muistatkos kun viime vuonna mun tupakat olivat siementäneet laatoille ja kukkivat sitten siinä komiasti. Eli kerkiää kummasti, vaikka laitat suoraan kukkapenkkiin tai peräti ruukkuun siemenet.

OK. Laitoin jo samantien purkkeihin sisälle. Ja eipäs tiedä, vaikka tuolla parkkipaikan reunalla olisi kesällä lisää!

En vaan tuolta löytänyt sitä… kun sanot, muistankin että siitä oli puhetta…

Mulla on jumalaton määrä konsulintupakan taimia eikä kunnolla hajua edes millainen kasvi se on.

Jospa joku ystävällnen kertoisi vähän siitä. Onko suuri kuin narsissitupakka yms. Kiitos !!

Liisukka sen on lanseerannut näille nurkille. Pienempi kuin n-tupakka, ihan nätti kumminkin.

Kumma kuinka noita tupakantaimia siunaantuu, vaikka kylväisi ihan vähän vaan :slight_smile:

Tässä Jutitalle:

Mun tupakantaimistani kahdessa on jo pieniä nuppuja! Vähänkö oon ylpee cool

Niistä konsulintupakoista vielä, kylvin vissiin turhan aikaisin kun on jo pari viikkoa kukkineet, nyt on alkanut tulla pulleita siemenkotia. Oletteko ottaneet nuo siemenkodat pois/tai kuihtuneet kukat siis, tuntui vaan niin kamalan työläältä, kun ovat niin tahmaisia. Jaksaako kukkia kesän jos antaa siementen kypsyä?

No voihan… Yhtään koristetupakkaa ei näy missään, ei purkissa, eikä ulkonakaan…

Viihtyvätkö tupakat auringossa vai mielummin vähän varjoisammassa? Yhteen 30 x 25 neliskanttiseen ruukkuun meinasin istuttaa yhden narsissitupakan ja 4 tavallista. Tuleekohan ihan liian ahdasta?

Viihtyy minusta sekä että. Tuon kokoiseen laittaisin yhden tavallisen tupakan:D Narsissitupakasta tulee hyvässä kasvupaikassa varmaan metrin levyinen alakasvusto!

Okei, sitten tarttis taas lähteä ruukkukauppaan :smiley: