Lankesin tänään Euphorbia martinii "Ascot Rainbow"iin. Onko tuttu jollekulle? Mulla ei ole tyräkeistä aiempaa kokemusta, mutta tämän ketjun perusteella ainakin aurinkoiseen ja kuivaan paikkaan syytä laittaa (ja sitähän täältä löytyy).
Bluedreams, voisitko toistaa? 
…viestit lähtee helposti tuplana, kun ne laittaa kännykästä tulemaan! :[
Toivottavasti tuo ei häiritse kenenkään mielenrauhaa/-tasapainoa!!! :S
Se on hyvä, et seisoo vankasti (triplana) sanojensa takana! 
Ei näy elonmerkkejä tuossa mun tyräkissä
. Harmi, oli niin nätti.
Mantelityräkki, loistaa kauniisti sateessa ![]()
Miks tyräkki pudottaa lehtiä? Mänä on istutettu tänä keväämä, eivätkä ehtineet kukkia. Mutta nyt lähtee kukat :(
Olen kyllä kastellut lähelle jälkikäteen istutettuja muita kasveja... saanut liikaa vettä?
Sorry nää kirjoitusvirheet, tabletilla on kurja kirjoittaa
mistähän voisi ostaa tumman tyräkkikaktuksen?näin puutarha-artikkelissa sellaisen ja olisi kaunis.
Euphorbia x martini 'Ascot Rainbow'
Aiemmin keväällä.
Miikos… onko tuo talvehtinut sinulla?
Mä yritin kerran, ei mennyt yli talven. En tosin suojannutkaan mitenkään.
Kultatyräkissä on aikas kiva väri nyt.
Viime kesänä sain kultatyräkkiä pienen puskan tai mättään, miten vain. Se on noussut ja kasvanut tänä kesänä hyvin. Mutta vain muutamissa versoissa on ne keltaiset, kultaiset ylälehdet. Muut ovat vain vihreitä. Kasvi on aurinkoisessa syvämultaisessa penkissä.
Viime viikolla sain toisen puskan. Se on matalampi ja kauniimman muotoinen kuin entinen puskani. Ja jokaisen verson ylälehdet ovat keltaiset, kuten tässä ketjussa monen kultatyräkissä on.
Viime kesänä saamani on aika korkeiksi kasvattanut versonsa ja on jotenkin harva verrattuna uuteen puskaan. Auttaako leikkaaminen tuuhentamaan kultatyräkkiä? Vai oliskohan liikaa vettä saanut ja kasvanut korkeaksi ja harvaksi puska / mätäs? Harmittaa, kun niin vähän keltaista ![]()
Kultatyräkki “bonfire”
Tyräkki on kovasti kasvanut viime vuodesta.
Minä alan tykätä tästä, tämä on isännän kukka.
Muistaakseni metsätyräkki. Tuomipihlajalta saatu.
Kultatyräkki
Minun toinen bonfire tyräkki on sittenkin hengissä.
Sentin korkuiset tupsut näkyy. ![]()
Metsätyräkin kohdalla edellen tyhjää.
Bonfire on edelleen hengissä.
Metsätyräkit hävisi kumpikin.
Voiko tämä olla mantelityräkki?
Ostin kaksi tänään taimitorilta.