Aika isoiksi ovat nämä jo ehtineet.
Onko ukonkellolla noin nokkosmaiset lehdet? Eikös se pitänyt olla varsankello vai mikä se oli joka on ruotsinkielisillä nokkoskello?
Kyllä nuo ukonkellona olen kylvnyt aikanaan, mutta siinä on vierekkäinkin erilaisia lehtiä kasveissa ja kuitenkin kukat ovat samanlaisia. Olen olettanut, että tuota ukonkelloakin saattaisi olla vähän eri kantoja olevia kasveja, kun löytyy vielä kolmaskin ukonkellona pitämäni kukka, jossa myös kukkien malli on hieman erilainen.
Tässä on valkoisen ukonkellon lehtiä,vähän näyttää erilaisilta.
Tämän kesän kukintaa odotellessa vähän muistoja viime kesältä. Meillä ukonkello levinnyt aivan joka paikkaan....ja saa aivan vapaasti levitä ainakin tuossa paikassa.
Hienon näköistä ja oikein paikkaan sopivaa
Nyt tuo minun ukonkellona pitämäni kukka aloitti kukintansa. Siinä on tosiaan kummallisen röpelöiset lehdet, mutta ukonkellon näköiset kukat on ja ukonkellon siemenistä ne on kasvatettu.
Vierekkäisissäkin kasveissa on vähän erilaiset lehdet.
Jos tämä on joku muu kukka, niin siirrän kuvat sitten pois tältä palstalta.
Leviääkö ukonkello juuristaan niinkuin vuohenkellokin, vai siemenistä?
Ei leviä rönsyillä - puska vaan suurenee vanhetessaan, mutta lisäys tapahtuu siemenistä.
Kiitos Raakki, nyt voin nukkua yöni rauhassa
Mulla on ukonkello aivan ruttunen ja keltalehtinen,pienet kukat väänsi vaan. Enpä tiedä nyt syytä mikä on vaiva?
Palstan alussa ihmeteltiin meidän ukonkellojen lehtiä ja nyt on todettu, että siinä saattaa olla joukossa myös isoukonkelloa, kun se kasvaakin noin puolitoista metriä korkeaksi ja lehdet ovat ruttuisemmat.
Tämä vissiinkin on ihan tavallista ukonkelloa.
Valkoinen ukonkello.
No nysse selvis mikä se mun palstalla oleva valkoinen kellokas on, kukkii juuri parhaillaan. Tuo sininen on kyllä paljon kauniimpaa mielestäni. Nättiä on kyllä valkoinenkin.
tässä valkoinen ja sen takana sininen. Tämä valkoinen on kyllä jalostetumpi.
No tässä nyt on vähän pähkämöäkin.
Ukonkellot alkaa jo kukkimaan. Tänä vuonna huomattavasti korkeammat, kuin aiemmin, mutta mielestäni hieman vaaleammat. Valkoista yksiöä ei ole vielä näkynyt...
No hei!Onkohan tuo ihan kauhea pitää hallinnassa?Huutiksesta löysin siemeniä ja myyjä laittoi ystävällisesti muutaman taimenkin kuoreen ja nyt on kukkapenkeissä enemmänkin noita :-0.Onko liian vahva kilpailemaan ulos röyhytataren tai särkyneen sydämen?Uskaltaako istuttaa pionien sekaan (?!) vai leikkaanko kukkavanat ja kaivanko ylös?
T.alokas blondi