Ainakin särkyneen sydämen, enkä kyllä istuttaisi pionienkaan kanssa.
Teretulemast munkin puolesta, itänaapurikaupung(e)ista!
Minä sitten kertakaikkiaan tykkään tuosta valkoisesta ukonkellosta! Se on niiin ihana, suuret kellot, kauniisti varressa ylöspäin, varret on tukevat, pysyy pystyssä, eikä leviä yhtä hanakasti kuin sininen. Olen sitä kumminkin onneksi saanut jo lisääntymään.
Sinistä meiltä löytyy enemmän kuin valkoista, mutta se on tukiverkosta huolimatta vähän rötkäle, eikä muutenkaan yhtä kaunis. Ja leviää kuin mikäkin, nurmikolla on keväällä aina ukonkellon piippuloita, ennenkuin pari kertaa nurmikko on leikattu, sitten ei jaksa enää nousta.
Mä tykkään kanssa ukonkellosta, valkoista mulla vaan onkin.
Isoukonkelloa on tämän kevään taimena : )
Voi kun valkoinen ukonkello on ihana, eihän se leviä, kun muistaa katkaista kukkineet varret poikki, ettei pääse siementään, omani on pysynyt samassa kohtaa monta vuotta...joskus unohtuu tuo katkaiseminen ja siemenet pääsee leviään, mutta kauniita ne ovat.
Sinisestä en tykkään niin paljoa, ehkä siniseen kellokukkaan on kyllästynyt tuolla luonnossa
Onkohan tämä sellainen isoukonkello, ainakin on kookas puska ja täynnä kukkia
Valkoinen ukonkello miulla onkin sitten taas ihan surkean näköinen, kitukasvuinen, ryppyinen ja täynnä kirvoja..
Heippa,minä taas täällä!
Kellä on sekä sinistä ja valkoista ukonkelloa,niin ovatko suht saman kokoisia,vai jääkö tuo valkoinen pienemmäksi?Tuo sininenkin on nätti :-).Pystyttekö suosittelemaan mitään kellokasvia tuon seuraksi?Menisikö sievä pisamakello?Tarkoitus olisi kyllä saksia kukat pois kukinnan jälkeen,ettei pääse siemntämään.Kovasti yritän suunnitella semmoista “leviävien kasvien länttiä” niin etteivät pääse leviämään.Jos nyt yleensäkään on mahdollista…
Mulla on molempia ja suht samankokoisia ovat, sininen kukkii aiemmin.
Minulla sininen ukonkello on kookkaampi kuin valkoinen, vaikka valkoinen on vahvemmassa mullassa.
Valkoinen ukonkello on suosikkini, nyt vain kamala vesi-ja raekuuro pilas hyvän kukinnan , mutta vielä on nuppuja jäljellä ..niinkuin kesääkin
Sininen ukonkello on kohta kukintansa tehnyt tältä kesältä.
Siis mitä kummaa Tämmösen löysin eilen kukkapenkistä, mikähän luonnonoikku se tämäkin on, läpinäkyvä ukonkellon kukinto...
Värit liuenneet sateessa ei ollutkaan vedenkestävä
millähän se luontoäiti tämän oli värittäny, vesiväreillä? =D
Onpa hauskan näköinen tuo Marlenen mutaatio Aika taitava tosiaan on tuo luontoäiti
Plastiikkia - olisi mummini sanonut. Kaikkea se EU tuo tullessaan, läpinäkyvät kellokukat. Kaunis erikoisuus
Mulla alkaa valkoisessa ukonkellossa olemaan osa kukista saman näköisiä, pari päivää sitten olivat ihan tavallisia.luulisin johtuvan ihan sateesta…
ikinä ajatellukaan että vesisade sais tuommosta aikaan Mutta uskon kyllä kerta Miikullakin väri häippäsee, onhan nyt satanutki parin päivän ajan ihan pöhölönä että sekin puoltaa. Onkos muilla tämmöstä ilmiötä ollu?
Kertokaapa kestääkö ukonkello miten hyvin maljakkokukkana? Kun noita valkoisia ukonkelloja nyt kerran kasvaa ojanpohja täynnä, niin veisin mielelläni kimpun niitä haudalle. Kannattaako?
Kellokukat yleensä taitavat olla tosi heikosti leikkokukkana kestäviä. Ukonkellosta erikseen en osaa sanoa. Ehkä nuo tukevavartiset kestävät vähän pitempään…