Unikko: Idänunikko, Tarhaidänunikko, Papaver orientale

kuva

Oon sanaton. 

Tämä suloisuus oli muistakseni jonkun taimivaihdon vapaata riistaa -osastolla. Kuka on voinut luopua hänestä, tunnustakoon heti.

kuva

Kuninkaalliset häät veti ihan överiksi tänä vuonna

kuva

Prinsessa Victoria Louise piti esiintymisessä välivuoden viime kesänä ja luulin sen jo kuolleen.

kuva

Nostin juuri tavalliset idänunikkoni ylös penkistä, mutta ketjua luettuani epäilen, että unikot taas ensi kesänä siihen kasvavat takaisin. Ovat olleet useamman vuoden ja jo isoja pehkoja, tänä vuonna kukinta oli mahtavampi kuin koskaan aiemmin. Haluaisin siihen nyt kuitenkin laittaa ritarinkannusta ja myöhemmin lisäksi salkoruusua ja sormustinkukkaa. Pärjäävätköhän unikon kanssa, ts. haittaako ne unikoiden juuret kuinka kovasti muiden perennojen kasvua. 

Ja tervehdys palstalaisille, paljon olen saanut täältä tietoa ja ihania pihoja ja puutarhoja käynyt ihailemassa. Omani on pieni rivaripiha.

Ritarit ei ainakaan välitä mitään. Hyvinkin sovussa ovat. Sormareita näkyy kuvissa aina unikkojen kanssa, että luulis niittenkin tulevan hyvin juttuun. Salkoruusuista en tiedä. Miksipä ei? Toki väriyhdistelmä voi olla aika shokeeraava, jos on kovin hempukasta kyse. :smiley: Ja tervetuloa!

Nyt pätkii päässä, onko espanjanunikko kaksivuotinen?

Kiitos Kesänlapsi. Ritarinkannukset siirsin nyt unikkojen keskelle, toivotaan, että viihtyvät. Jännä nähdä, mitä ensi keväänä siihen sitten kasvaa, sainko unikkoja yhtään vähemmäksi, vai innostuuko ne vain kasvamaan uusia kasveja maahan jääneistä juurenpaloista.

Onhan nämä hienoja väriläiskiä mutta kitken jo kukkien lakastuttua , leviää liikaa .

Unikotkin alottaa, paljon on kukkia,juu, levinny on ihan mukavasti, naapurin pellon reunassakin näkyy olevan.

Joka välissä tillistelee kumina, osan olen antanu olla, naapuri viljelee tuossa viereisellä pellolla kuminaa ja naureskelee joskus että ei tartte siirtyä pellolta kun askel niin kumina kukoistaa huomattavasti paremmin kun siellä missä kukoistaa pitäs.

Ihania unikoita :slight_smile: tahtoo

Viime kesänä mulla oli paljon unikoita kukkapenkeissä, jotkut ihan “hienompaa” laatua, mutta nyt ne ovat melkein kaikki hävinneet. Mikä vei unikot, paha talvi vai myyrät?  Melkein itkettää, koska olen aina halunnut ja ihaillut unikoita. Ripottelin kyllä kypsiä siemeniä joka paikkaan, toivottavasti itävät ja vaikka itäisivätkin niin kukkia saan ihailla vasta vuosien kuluttua.

Kyllä leviää ku rutto,siton jokapaikassa.Jatkuvasti saa kiskoa pois vääristä paikoista.
Saatta alakuja kuhan taas tulevat esiin,vastoon repinnu ja kompparoinnu ison nipun.

Mulla vaan tämä perus:

Kohta…