Unikko: Pioniunikko, Papaver somniferum

Minä sitten jaksan tästä kasvista tykätä. Kaivellaampas koneita ja laitetaan pioniunikon kuvia tänne Tässä tämä oma pioniunikkopenkkini, ja pioniunikko on sitä Saaran kantaa. Lähettelin siemeniä syksyllä monelle, toivotaan että menestyvät.

Temskukka, sinulla on ihanan värinen penkki   Mitä kuvan oikeassa reunassa on, onko se viiruhelpiä vai mitä ?

Viiruhelpiä, oikein tunnistit!

Temskukka, onko nuo sinun Pioniunikot jo kauan ollut? Pysyneet siis tuollaisina kauniina vuodesta toiseen.. Minulla piti olla eri värisiä tuollaisia kerrottuja. Vain 1. vuotena oli mitä piti, mutta ovat taantuneet tavalliseksi, siis tällaisia..

Aika monta vuotta ovat tuollaisina pysyneet. Eivät nuo sinun omasi kovin “tavanomaisilta” näytä!

Voe mahoton mitä herkkujaoho

Tuollaisia siemenestä kylvettyjä kasvoi meidän pihalla viime kesänä. Jännityksellä odotan mitä sieltä paikalta mahdollisesti tänä vuonna nousee. Siemeniä olen syksyllä nakellut pitkin ojan pientaretta, toivottavasti tulee paljonpaljon noita ihania kukkia.

On kyllä aivan ihastuttava kukka

Hei mullakin taitaa olla pussillinen noita vuokkiksen rimpsureunakukan siemeniä. Laitanko jo purkkiin itämään vai suoraan maahan (ja koska)?

Kyllä luulisin, että voi jo ripotella maahan. Lähtevät sitten omia aikojaan. Voisinkin laittaa lisää maahan, niitä on itsestään tuolla omassa penkissään. Sieltä ne nuosee, mitä on syksyllä tippunut.. Oliko siinä minun pussukassa mitään ohjetta?

Ei, muuten kyllä hauskaa tekstiä oikein kuvan kanssa. naurua Siis kukkien kuvan... Taidan minäkin huomenna ripotella takamaalle.

Ai jaa, no se on ollut joku toinen "painos" siitä pussista ja jollekkin se on mennyt... Tein sellaisiakin pusseja, joissa kuvan sivussa oli kylvöohjeet..

Pioniunikkoja viime kesältä....

Meillä kylvettiin viime vuonna lasten omaan penkkiin noita pioniunikoita ja voi että miten muksuista oli hauskaa kun aina aukesi ihan uudennäköisiä kukkasia kukkanen

Siemenien keruu syksymmällä oli sitten toinen mukava ohjelmanumero, ne "helistimethän" on tosi mukavia hymy

Tässä pari kuvaa:

Noh, tämä toinen ei halunnutkaan tarttua:

Tuo Kara.Koon valkoinen oli ai-van ihana!! Nyt kiireesti pitää alkaa metsästämään sellaisen siemeniä.

Pari pussia punaisia odottaa kylvämistä, ne voisi kai pikkuhiljaa laittaa maahan?

Onpa upeita pioniunikoita teillä kaikilla! Taas oli täysin uusi tuttavuus minulle ja heti rupesin kuolaamaan. Tahtoo kanssa tuollaisia! Ne siis kylväytyy itsestään, kun kerran heittää siemenet maahan? Mihinkä aikaan kesästä ne kukkii?

Ompa tosi veikeännäköisiä. Kuinka kauan kukka kestää? Löytyykö näiden siemeniä marketeista vai pitäisikö oikein tilata jostain?

Ja nämäkö nyt olivat kaksivuotisia? Näitä on kyllä hommattava tuota pikaa:)))

Löytyy marketista, kun kerran minäkin löysin naurua