Pioniunikot kannatta kylvää porrastamalla, niin kukinta-aika on pitempi. Viimmeiset taisin kylvää vasta juhannuksen tienoilla viime kesänä. Nyt sain ostettua noita ihania pinkkejä pioniunikon siemeniä, joita olen salaa Temskukan kuvista ihaillut.
Kylläpäs onkin ihana kukka, noita minunkin pitää mennä etsimään itselleni ja kylvämään kukkapenkkiin. Vai olisiko jollain ylimääräisiä?
Minulla ainakin kukinta oli tosi nopeaa, mutta se taisi johtua kasvupaikasta joka oli todella kuiva ja paahteinen. Luulen että puolivarjossa kukat kestäisivät paremmin...
Pirkko-Martta,joko olet saanut siemeniä,minulla olisi.
Kävi aika hassusti, aloin käydä kaikki siemenkirjeet läpi joita olin saanut penttiläisiltä syksyllä. Ja mikäs siemenpussi oli jäänyt kirjeen sisään? Tietenkin pioniunikon, voi kuinka olin onnellinen ,riresalta saatu. Joten kiitokset vaan tarjouksesta.
Kauniita pioniunikoita oli tuossa aiemmin. Minulla kasvoi viime kesänä itsekseen kehittynyt Marianne-karamellin värinen, luonnossa punainen kirkkaampi kuin tässä kuvassa.
Minullakin tässä pari
Ihana tuo Merlinin pioniunikko kuin vappuviuhka
Onpa tosi upeita ja erikoisia! Unikoista tulee aina mieleen se "perinteinen" unikko. Nyt on kyllä Unikkolajeja ruvettava metsästelemään ja uutena tietona tuli tuokin, että kylvää useammassa erässä, niin aina jotkut unikot kukkii...aina sitä on piirun verran viisaampi, kun P-netissä piipahtaa
Scaleo, pioniunikko on yksivuotinen kesäkukka, mutta kylväytyy ja säilyy kasvupaikalla.
Minulla on monta pussia pioniunikon siemeniä kaupasta, kerrottuja, ei tuommoisia ripsureunaisia. Olen vasta rakentelemassa puutarhaa ja ajattelin kylvää semmoisiin kohtiin joissa ei vielä tänä kesänä ehdi ´suunnittelemaan ja tekemään.
Ok, niitä on sitten lähdettävä etsiskelemään. on sitten oltava varovainen, ettei vahingossa haraa niitä pieniä taimenalkuja pois, kun alkaa rikkaruohoja nousemaan
Ostin tänään pioniunikon siemenöitä, sellaisen sekoituksen, josa pitäisi olla kolmea eri väriä noita unikoita. Siinä samalla tuli ostetuksi kehäkukkaa, kaunokaista ja kaikenlaista muutakin. Pääsis vaan kylvöhommiin, mutta huonolta näyttää, niin sään kuin selkänikin osalta.
Mulla pioniunikot on viimeiset kylvettävät, kaikki muu möllöttää jo mullan alla, tai päällä jo tässä vaiheessa. Mutta odottelen toukokuuta ennen kuin kylvän nuo. Tilanpuute vaivaa jo muutenkin näiden purkkien kanssa. Mulla on sellaisia kerrannaisia pioniunikkoja, puna-pinkki sekoitus. Viime kesänä yksi niistä kukki enkä nähnyt sitä.
Plumeria, kylvä pioniunikot suorakylvönä, esikasvatus vain heikentää tulosta. Näin olen minä ja monet tuntemani kasvattelijat todenneet.
Saako kerjätä siemeniä jo syksyä ja ensi kesää ajatellen? Katselin tänään puutarhamessuilla, mutta eipä osunut silmiin. Nuo teidän kukat on niin syötävän ihania, että tahtoo ihan ehdottomasti.
Minulta löytyy siemeniä,ehtii kylvään vaikka toukokuun lopulla,samaan aikaan mm kehäkukkien kanssa
Temskukka, niin mä teenkin. Viimeksikin kylvin suoraan siihen ruukkuun, joos mörköilivät koko kesän partsilla.
scaleo, tällä palstalla ovat kertoneet lisää omia kokemuksiaan pioniunikosta. Yhdessä aiemmassa viestissä sanottiin, että esikasvatus heikentää. Ja toisessa sanottiin, että voi kylvää eri aikoina niin saa kukinnankin eri aikaan.
Juu, kyllä mie niit lueskelin, mutta sehän se pään sekottaakin, kun kirjassa sanotaan toista ja täällä sanotaan yhtä sun toistaKyllä mie nyt taidan uskoa teitä, kellä on kokemuksia unikoiden kylvämisestä...suoraan penkkeihin ja useammassa erässä!
Höh, vastailin tuohon toisen otsakkeen alle, mutta ihan samat asiat olikin näköjään jo täällä