Meillä näkyy jo isoja nuppuja. Esikasvatin noita tänä vuonna, kun viimevuotiset itse kylväytyneet oli niin onnettoman kokoisia. (Nämäkin oli kasvihuonekurkun ohella yksi aprillipila, kun menin kylvämään jo 1.4.). Alalehdet on ihan hyvät kuivuudesta huolimatta. Kastelin silloin todella kuivaan aikaan vain pari kertaa. Eikös pioniunikko viihdy aika kuivassakin maassa, kuten useat muutkin unikot?
Aurinkoisessa paikassa, ilman esikasvatusta ollaan jo kovasti nupulla. Siinä on semmoinen tahaton kasteluautomaatti. Ulkokraanan letkusta siuhaa älyttömän hienoa vesisuihkua ko. kohtaan joten olot ovat kai pioniunikon mielestä makoisat sillä muuten siihen paistaa aurinkoa häpeilemättä.
Kade,kade täällä ei jostain syystä pioniunikot idä mutta roiskaisen vielä kerran siemeniä maahan kunhan toi sade pitäisi paussia sen verran ettei kaikki heti pitkin ojia huuhtoudu.
Ilmoittaudun jo nyt kerjuu jonoon kun uusia siemeniä tulee syksyllä jakoon
Siemenkauppaan siis… Ottaa vähän päähän, kun sen mustan unikon siemenet maksoivat 3,50€ ja pussissa oli kevyesti vähätellen kolme siementä ristissä. No, onhan tuota rahaa tullut turhempaankin hassattua.
minttumeirami, laita yksärillä osoitetta. Mustiakin vois muutama löytyä, mutta vasta ens maanantaina saan postiin ;-D.
Mä kylvin vasta jokunen aika sitten unikkoni ulos pikkupurkkiin, josta juhannuksen koulin ne kennoihin, jotka nyt on kasvarissa.
Ovat jo parissa päivässä kasvaneet -kelistä huolimatta.
Vakaasti uskon, että nämä ehtivät kukkimaankin.
Kiurunkannus, mulla on vielä paljon viime syksynä kerättyjä sekalaisen värisiä siemeniä. Jos haluat voin postittaa sulle valmiiksi niitä.
Muutama pieni taimikin odottelee vielä paikkaansa kasvarissa...
EIKÄ, MÄ EN KESTÄ! Joku halavatun ötökkä on popsinut suihinsa KAIKKI mun pioniunikon taimet, jotka sain Temskulta!!! Löysin vain kaksi varrentynkää, kun etsimällä etsin! Nyt mua ottaa pattiin ja kovasti!!!
Mikä syö pioniunikkoa, että tiedän mitä puuta haukkua?
Kerkesikö sinulle jo kasvaa uusia lehtiä taimiin? Ellei, niin odota vielä, ennenkuin tuomitset mitään puita.
No kyllä minusta kerkesi. Ja ne näytti jo oikein hyviltä, ja nyt ei ole näkyvissä YHTÄÄN MITÄÄN paitsi kahdesta pelkkä varsi! Siis ei mitään. En löydä edes paikkoja missä ne oli!
Ensimmäiset pioniunikot
Wau, ompa namut värit!
Voi jutita, mikä on tuo sinun punaviolettisi (ylin) nimeltään? UPEA väri!
Minun pioniunikot ovat päättäneet tehdä vain valtavia lehtiä. Huokaus...ehkä näihinkin joskus tulee kukkia...
Leijan siemenistä ovat nämä .
Moonriver, ole huoletta, kyllä kohta alkaa kukkavartta nousemaan varmasti. Ovat oikein hyvän näköisiä: )
Kiva! Eli voisi jopa tulla jotain tälle kesälle
En tiennyt onko nuo hyvän vai huonon näköisiä kun ensimmäisen kerran laitoin niitä.
MoonRiver, jos yhtään lohduttaa niin nuo sinun taimet on paaaaalllljjjooonnn isompia kuin minun! Varmaan kukkivat vielä tälle kesälle!
Hmm, on se hyvä, että edes jutitalla kasvaavat… Mulla omat on vasta kymmensenttisiä…
Kauniita ne on
Voi blääh, huomasin tänään että tämän pihan ensimmäinen pioniunikko on juuri nyt avaamassa kukkansa… ja mehän lähdetään reissuun… taas jää paras kukkaloisto näkemättä