Unikko: Pioniunikko, Papaver somniferum

Ensimmäiset kukat avautuneet mullakin.

Tämä minut ihan aamulla säikäytti niin oli suuri ja kaunis ja aikas erikoinen väri.Kiitos hänelle jolta siemenet sain.Korkea n. 70 cm ja tukevavartinen.

Vähän tummempaa kauneutta

Kuka lie hänkin vaan sievä ja soma, yksittäiskukkija

Vielä vaan odotan …hm… nupulla olevista sitä kauneinta vaaleanpunaista pioniunikko josta saisin siemeniä ja kokonaisen penkin, kyllä niitä jonkun siemenkirjeessä oli.

Jutitan ekan kuvan pioniunikko on aivan ihanan värinen! Upeita ovat kyllä nuo muutkin. Kestääkö nuppujen aukeaminen kauankin? Minulla on isoja nuppuja jo, mutta odottelen niitä elämäni ensimäisiä kukkia hyvin innokkaasti.

Wau, ihania teillä kaikilla! Tuskin maltan odottaa kun omat nupullaan olevat alkavat availla kukkiaan, ekaa kesää miulla näitä pioniunikoita.

Pussiin jäi monta desiä viimevuotisia siemeniä (osasin laittaa nyt vähemmän kuin viime vuonna). Onko parempi kylvää niitä kuivan ojan reunalle nyt, syksyllä vai vasta alkukeväästä?

..

Onpas upea!

Juu, tuosta pitää ilmanmuuta ottaa siemenät talteen, isäntäkin tämän huomasi ihan ite ; )

Ei värillä väliä kunhan punaista...

Ja tämä on "hirveän hieno". Juniorin mielestä.

Minä täällä olen aivan vihreä kateudesta, kun teillä jo noin hienosti kukkivat;-) Kävin omia taimia katsomassa, ne ovat noin 5cm korkuisia, eikä yhtään viime syksynä kylvettyä ole itänyt, ei ainakaan missään yhtään tainta näy! Kylvin niitä vähän joka kukkapenkkiin, enkä ole niitä talorempan vuoksi ehtinyt edes kitkeä tai muuten tuhota pois rikkaruohoina!

Jos PirjoA yhtään lohduttaa, niin voin kertoo, ettet oo ainoa vihreäsurullinen

Turhaan minäkin käyn vähän väliä katsastamassa, josko näkyisi nuppuja. Turha niitä on odottaa, kun on vasta aluillansa. (en oo yhtään vihreä, enhän oo)

Mulla on paljon isoja nuppuja, mutta hämmästelen, että kauanko kestää niiden aukeaminen?

Pitkään on ottanut täällä siementen itäminen, johtunee kylmistä keleistä, mutta on tuonne penkkiin jotain ilmaantunutkin. Beeltä saadut siemenet on nyt laatikoissa itämässä, kuistilla lämpimässä, ja siellä jo vihreä pilkottaa. Alle viikossa itivät. Eli toivon unikoitten kukintaa kahdessa vuorossa :slight_smile:

On se nätti, Juniorille terveisiä!

Pitkään on mennyt täälläkin - talvikylvönä tekemäni siemenkylvot näyttävät nyt nousevan. Pari isompaa siellä täällä penkissä ja muutama rypäs pieniä sentinmittaisia. Vasta nyt! Siemenet liikkuneet niin kovin ettei noista ole tulossa kummoistakaan kukkijakuntaa. Mutta siis hämmästelen tätä itämisen hitautta! En olis muuten mitään sanonutkaan, mutta minttumeiramilla tuntuu olevan samantyylistä hitautta ja samalla sunnalla asustellaan - siksi mainitsin omistanikin.

Liityn kerhoon! Koskaan ei ole unikot tainneet näin nihkeästi meidän pihassamme kasvaa…