En tiedä mikä unikko, mutta kaunis. Kiitos siementen antajille
Viskelin keväällä kolme pussia idänunikon siemeniä kukkapenkkeihin. Ja nyt niistä on vain kasvanut alle viisi unikkoa. Itääkö ne todella niin huonosti?
Eikös siperianunikko siemennä ja näin saan ensi vuonnakin söpöt unikot?
Pikkukäenrieskan kuvan mustanpuhuvien pioniunikoitten ja vaalean lilojen P. somniferum -unikoitten viimekesäisen samaan aikaan osuneen kukinnan ansiosta täällä kukkivat nyt tällaiset.
Tällainen punainen kukkii liljojen keskellä.
SariW, samoin kävi minun idänunikko-kylvölleni, itäneet taimet ovat edelleen aivan vain muutaman sentin kokoisia vaikka kylvin ne jo toukokuussa.
Ööö, luulin kylväneeni pioniunikkoja, nimittäin Flemish Antiqueta ja Black Dragonia. Mutta tänään penkkiin oli poksahtanut auki tällainen mysteeriunikko jota en osaa tunnistaa. Pystyykö joku auttamaan? Kukan halkaisija on n. 5cm.
kantamuotoonsa palannut pioniunikko
tiistai, 22. heinäkuuta 2008 - klo 1. 11 (yli 9 vuorokautta sitten)
Papaver somniferum, oopiumunikko
yksinkertaisia
Papaver somniferum, Laciniatum-ryhmä
ovat niitä hörhelöisiä
Papaver somniferum Paeoniflorum-ryhmä, pioniunikko,
ovat niitä kerrannaiskukkaisia pulleroita
Näihin ihan hullaantuu…
Viehättävä kerrottu Black Dragon oli avautunut tänään!
Kara.Koo sulla on äärettömän kauniita unikoita!
Kiitos Kirsikka, minäkin tykkään noista tosi paljon! Täytyy vain toivoa ettei pakkanen vie kaikkia ja varsinkin että siemeniä ehtisi valmistua ensi kesää varten.
Pioniunikkoja on mulla joka puolella, osa on vaan 5 senttisiä ja osa hyvinkin toista meetteriä korkeita.
On varmaan tullut kompasteltua kylvöaikaan, kun ikkunoiden alla olevissa laatikoissa kasvaa noita ja pinaattien seassa, puhumattakaan jokaisesta kukkapenkistä. Tämäkin on musta kuin murjaani, heilui vaan tuulessa niin etten tarkkaa kuvaa saanut en sitten millään.
Tästä saa hiukan vihiä korkeudesta
Ovat sitä matalaa mallia... ja alla korkeat.
Samanvärinen pioniunikko kuin Kirsikka81:n (=tosi tumma) oli yllättäen yksinäisenä kasvajana auennut penkissä, ja mieheni joka yleensä ei kukkia noteeraa, pysähtyi sen viereen ja ilahtuneena totesi: onpa tumma ruusu!
(bee, siton sitten palattu lomalta ihmisten ilmoille… :))
Nuun jutulle.
Minun mies on kuunnellut minun juttujani ja sanoi tässä yksi päivä, että hän haluaisi kuutamokäpälää....en ole vielä löytänyt sen nimistä kasvia.
(veti nimen ihan hatusta ja on nyt kauhean tyytyväinen keksimäänsä ja kyselee vähän väliä joko kuutamokäpälä on löytynyt)
Paulastiina, juu. Viime maanantaina jo, mutta viime viikko meni ihan ketuille töitten puolesta, oli muuta puuhaa ja keskiviikkona jo sinkoilin takaisin maalle. Pitää aloittaa varovasti, ettei saa mitään hermojärkytyksiä yhen äkkiä
.