Oranssi
Melkein valkoinen
Tänään aukesivat ensimmäiset siperianunikot, ihana valkoinen pihan peränurkkaan…
ja kalsarinvärinen etupihalle, kummatkin ovat "Suvipiha" siemenistä huolimattomasti viskottuja.
Oioi, upeita unikkoja täällä <3
Joko unikotkin on auennu? Ohhoh. Mulla on vielä unikot pussissa.
Kauniita ovat.
Ne on viime syksynä tai jo aiemmin kylvettyjä.
Tänään aukesi ihanan keltainen, jossa on vähän limenvihreää keskellä.
Tämä ei ole tyytynytkään ihan tavalliseen yksinkertaiseen kukkamalliin.
Siperianunikoitten monimuotoiseen joukkoon on ilmestynyt myös tällainen hillitymmin kerrottu.
Näin puutarhalla aivan ihana pinkin siperianunikon, mutta en viitsinyt ostaa, kun siinä oli samassa tietysti noita muita värejäkin ja en oikein tosta keltaisesta ja oranssista tykkää. Tai on ne kauniita, mutta ei mun pihassa.
Mun kaunottaret
Meillä saavat siperian unikot rauhassa kasvaa paikassa jonka ovat valinneet. Ovat mielestäni kuin pienoiset auringot. Olen myös yrittänyt haalia siemeniä, mutta ei niitä aina saa.
Toinen kukka joka saa meillä kukkia mistä löytääkin paikkansa ovat orvokit. Ovathan nämä kukkia ja väkisin rikkiksetkin kasvaa minne haluaa.
Apua, siis niin mä kuvittelin esikasvattaneeni siperianunikkoa vanhan pussin jämistä - ja tarjottimet on tässä vaiheessa tietysti aivan sekaisin. Mä en enää tiedä mitä nämäkin 15 hengissä säilynyttä ovat! Nämä olivat niin mitättömiä ja henkihieverissä monesti - ihme kun ovat vielä hapella.
Ihan vantteria ovat ja pääsivät tänään parempiin multiin. Siis kyllä mä olen tollo.
Näyttääkö yhtään siperianunikon pojalta?
Ei minusta.
Ei ainakaan ole siperianunikko, näyttää kovasti persiljalle
juu, mutta jos haisu ei paljastanut siinä vaiheessa, kun siirsit noita parempaan multaan niin ei sitten ole persiljaa.
Hih hih… niin mustakin näytti mutta kun en ole niitä kylvänyt … oiskohan vanhassa pussissa ollut yllätys
Tuostahan saa jo vappusalaatin päälle persiljat.
Reps, no niin saa… mutta kun ne on ihan sekunda persiljaakin - ei mitään aromia!