Unikko / Yleistä

Nämä vielä kukkivat. Silkkiunikkoja taitavat olla?

Valtsu, se alimmäinen on Angel Chorus -lajiketta. Tai ainakin jotain sinne päin tuo nimi on.

En tiedä mihin unikoihin nämä kuuluu. Keväällä kun kitkin rikkaruohoja pionien alusilta, niin jätin yhden alueen kitkemättä. Tässä tulos, pöheikön sisällä on viime vuonna istuettu pieni pioni. Pakko mennä tuonne siivoilemaan nuo roskiin.

Hoyabella mikä ihana tuo on?
Täytyy jostain löytää tuollainen, tykätään oransseista kukista kovasti.

Hä, joko siellä kukkii unikot? Mulla ei oo vielä edes itäneet :joy:

Ei nuo lehdet kuulu tuolle unikolle:smiley:

Sain siemenkirjeestä runsaasti erilaisia unikon siemeniä. Milloin nämä kannattaa laittaa maahan?

Keväällä maahan

katotaan mitä tulee vai tuleeko mitään

Mä yritin sitä viime vuonna, juurikin noilla Meiran siemenillä. Lopputulos oli aika köyhä, vain muutama kukka iti.

Mulle selvisi sellainenkin juttu, että viime kesänä ostamani Beauty of Livermere -unikot eivät olekaan idänunikkoa, vaan kaukasiannikkoa. Tietääkö kukaan kaukasianunikosta mitään?

Tässä ne taimet, kuvassa myös pikkutalviota

Matala vaaleanpunainen vaikuttais olevan toi Meira noiden kahden kokemuksen perusteella. Kannattaneeko siihen aikaa haaskata, katellaan. 

Ok, ne ovat siis käytännössä sama kasvi?

Minulle on pääasia, että unikkoni on talvenkestävä ja monivuotinen, muuten ei ole lajilla väliä. Elossa ne ainakin ovat, lehtien tyvillä näkyi jo vihreää.

Olen kokeillut tuollaisia siemeniä kuin Nuulla, ei itänyt. Taidan kokeilla vielä suoraan ulos kylvvää niitä.

Raportoidaan täällä mitä tuli. 
Ja ei se hukkaostos ollut vaikkei mitään itäiskään koska jäähän siitä se maustepurkki johon voi täytteen itse kasvattaa nyt tulevana kesänä :slight_smile:.

Kysyin ukrainalaiselta työkaveriltani, että mitä ukrainassa sinne unikkopullaan laitetaan.
Näin mun lemppari neulesuunnittelijan podcastissa kun hänen mamma ukrainassa leipoi unikkopullia, mutta en tiennyt mitä se musta täyte sisälsi.
Siihen tulee kuulemma hunajaa ja unikonsiemeniä, lupasi leipoa niitä meille maistiaisiksi joku päivä. :slight_smile:

Suokukka,laitahan sitten ohojettä meillekki

Olin tänään siemenineni siemenhiplajaisissa ja mainitsin eilisestä meira-ostoksestani. Mulle lykättiin sieltä  purkillinen itsekerättyjä unikonsiemeniä matkaan, nyt taatusti riittää unikkoa ens kesälle :rosette: