Tuossa on totisesti Draamaa kerrakseen. Wau !
Drama Queenit tulivat tnään ja niitä riittääkyllä muillekin
Tekeekö coral reef siemeniä joista voisi itsekerättyinä kasvattaa jälkeläisiä? Tuleeko jälkeläisistä emon näköisiä? Tänä kesänä on pakko saada noita!
Upea unikko,tahtois tuollaisen itselenikin mistähän tuon siemeniä saisi hankittu ?
Henki salpaantui tuosta drama queenista. Mistä niitä saa? Ovatko monivuotisia? Itse tilasin idänunikkoa nimeltä fruit punch. Pitää harjoitella tuo kuvan liittäminen.
Coral reef unikolla tarkoitatko Papaver orientale eli Idän unikkoa? Samoin olen kerännyt omista Coral reef unikoistani ja kyllä niistä samanvärisiä tulee. Näin olen aivan varmasti vakuuttunut. Lähistöllä ei näet kasva muita idänunikoita mehiläisten risteytellä. joten toiveissa ollaan (kunnes joku tietoviisas kumoaa teoriani)
Juuri tuota idänunikkoa tarkoitan. Pitää tilata niitä siemeniä jotta pääsen alkuun ja sitten levittää siementä laajasti.
Drama Queenin simenet olen ostanut Ruotsista yksityiseltä, joka on tilannut ne USA:sta Riittää muutamalle jos halukkaita on.
Uutena tässä kysyn, että miten toisillenne toimitatte noita siemeniä? Olisin halukas saamaan noita drama queeneja, jos mahdollista. Onko ollut tapana pistää vaihtareita heti jakeluun vai vasta, kun jotain järkevää löytyy?
Jutita, minua kiinnostaisi Drama Queenin siemenet. Mitä haluaisit vaihtariksi?
Jos sulta vaan liikenee niin ,vaika muutama siemen.
Jutita, muutama Drama Queenin siemen… Laitan hölöä!
Riittäisikö vielä minullekin?? Laitan hlöä.
Minä en taaskaan olisi ihan sata-varma siitä, että unikon siemenistä(kään) tulee aina ja vain emojensa kaltaisia lapsosia. Mutta eikös siinä yllätyksellisyydessäkin ole omat etunsakin?!?
Ei varmaan tulekaan samannäköisiä, jos on vaikka saman lajin eri lajikkeita lähekkäin.
Meidän pihassa ainakin pioniunikot risteytyvät keskenään iloisesti.
JUTITA KIITOS SIEMENISTÄ!
Hei,
Mikä unikoista viihtyisi melko kuivassa paikassa? Ajattelin vallata nyt nurmikolla olevan “ylimääräisen” kolmion tontinkulmalta unikoille. Aurinko paistaa siihen lähes koko päivän. Koska nurmikko on voinut hyvin niin ei se ihan mullaton ja kurja paikka ole.
siperianunikko, tuliunikko
Melko monet unikot suorastaan rakastavat kuivaa, aurinkoista paikkaa… parhaiten menestyvät sellaisessa kuitenkin ne “luonnonläheisimmät” lajikkeet.
Kertokaahan nyt viisaammat mitkä noista unikoista on monivuotisia ja mitkä yksivuotisia? siis että mitkä pitää syksyllä kerätä talteen jos haluaa niitä saada vielä seuraavana vuonna? Mulla on jumalaton kasa pioniunikon siemeniä kerättynä viime vuodelta kun en uskaltanut niitä jättää maahan.