(Perennat)
Laitetaanpa sitten isovaleunikkoakin näkösälle.
(Perennat)
Laitetaanpa sitten isovaleunikkoakin näkösälle.
Ja vieläkin
Isovaleunikkoa vieläkin
Mistähän noitakin sais???
Laitanpa tähän kuvan eilen illalla koulituista isovaleunikon taimista. Pitkä matka näillä vielä siihen kukintaan..... korkeus nyt noin tulitikun verran
Oho, enpä ajatellut että emävaleillekkin on oma osastonsa =D Kiitos Nuu.
Toistan Titamiinin sanat: “mistähän noita sais” Ei ole tullut vastaan siemnkaupassa eikä googlatessa.
Nuo minun taimet on siemenkirjeen siemenistä lähtöisin, eli oikein isot kiitokset Korpikellolle
Minä ostin joskus Backasista Vantaalta isovaleunikon siemeneni.
Minäkin olin Korpikellon siemenkirjeestä ottavinani muutaman siemenen. Hain purkin tänään kellarista, n. 100 itänyttä…=D
Onko noilla unikoilla muuta eroa kuin koko, vai mikä ?
Minäkin otin jokusen siemenen Korpikellon kirjeestä syksyllä (Kiitos ) ja mulla ne on ulkona itämässä. Pitäiköhän tutkia, missä ne on tuolla ulkosalla. Hm, siellä on paaljon muitakin purkkeja.
Täällä on yksi kateellinen, en onnistunut idättämään noita isovaleunikkoja olivat ensin kylmässä ja sitten toin sisälle kylppärin lattialle kunnes idätys päättyi siihen, että huomasin kissan pissineen sinne purkkiin:(
Mulla iti ihan huoneenlämmössä liiankin hyvin jostain siemenkirjeestä otin siemeniä vähän laitoin kaikki ja iti varmaan 110% taimia on vaikka kuinka paljon huomenna täytyisi hiukan niitä koulia mutta ovat tosi pieniä. Itivät nopeasti mutta nyt kasvu on pysähtynyt.
Jos kaikki säilyvät niistä riittää vaihtopäiville taimia myös.
Otin myös oranssivale unikkoa mutta ne ei ole itänyt vielä yhtään
muumimyy, miten nopeasti ne itivät sulla? Mulla on kulunut viikko kylvöstä lämpimään ja mitään ei näy?
Kylmäkäsittelyssä olleet isovaleunikot on itäneet (Kibulta saadut:)
Tällä tuttavalla, jolta sain taimia, oli mahottomasti pieniä valeunikoiden taimia. Kaikki itäneet, ja sanoi olevan tosi helppo kasvatettava 8=O. Lupasi mullekin taimia, kunhan vähän kasvavat. Vaan en ole ihan varma, haluanko; haluaisin itse onnistua kasvatuksessa siemenestä asti.
Voi elämän kevät, en tiennytkään että viimevuotiset siemenkylvöt, ovat säilyneet hengissä ja tänään kun menin kuvailemaan, tällainen näky kohtasi minut.
Wau, jotenkin ihan epätodellinen väri!
Talvehtiiko Suomessa?
Näköjään talvehti.