Oma otsikko tällekin, niin ei tarvitse sinivaleunikosta hakea.
Kiitos tästä, Fellow, olet saajan puolella. Onko toiveita?
Oma otsikko tällekin, niin ei tarvitse sinivaleunikosta hakea.
Kiitos tästä, Fellow, olet saajan puolella. Onko toiveita?
Ihanan näköisiä kukkeja Minä olen kylvänyt keltavaleunikon siemet 13.4. mutta vieläkään ei astiassa mitään eloa näy... Onkohan enään mitään toivoakaan että niistä jotain tulis
Toivoa on minä olin kylvettyäni niitä unohtanut jo koko kukat, kun sitten kerran aloin ihmetellä, että mitähän nuokin ovat, no niitähän ne. Saattavat nousta vaikka seuraavana vuonna. Ei kannata hötkyillä…
Voi jösses, onko noita keltavaleunikoita noin montaa värisävyä. Mulla on sitten tulossa vaikka mitä, kun kaikki kylvökseni itivät yli 200 prosenttisesti.
yleensä keltavaleunikon siemenet myydään lajikkeena (vai onko oikein sanoa siemenistä?)
mix''stä tulee tietty sitten kaikenlaisia tai kuten minulla, parista erivärisestä tulee
mix :)
Minä sitten vain säilyttelen kylvöstä ja odottelen josko sieltä jonakin vuonna jotain nousis...
Jos sattuu olemaan minun laittamia siemeniä ne ketjukirjesiemenet, niin sitten ovat kukat tuota enemmän oranssia, ei niin keltaisia.
Onkos se oranssi valeunikko kylvötavaltaan vastaava kuin sinivaleunikko? Laitoin tänään sinivaleunikkoa, valkoista sinivaleunikkoa ja oranssia valeunikkoa multiin (en peittänyt siemeniä) mutta ehtisin vielä käydä peittokerroksen ripottelemassa jos se vaatii, se oranssi nimittäin
Muoks: Siirsin viestini tänne, luulen että oranssi-nimikkeellä siemenkirjeestä ottamani laji on tämä keltavaleunikko. Kylvöohjeita jo tehneiltä?
itsekseen siementäen ainakin kasvavat riesaksi asti - ei tarvitse peittää tai en ainakaan koskaan ole mitään niille tehnyt.
tämä ei ole ollenkaan kranttu ei keltaisena eikä oranssina:-)
Vienpä sitten siemenet kylvöastiassaan suoraan kasvihuoneeseen, taimettukoot siellä sitten omaa vauhtiaan. Pitää vaan muistaa huolehtia kastelusta kun on se katto niillä pään päällä.
Eilen löytyi kaupasta siemenpussi jossa lukee: keltavaleunikko Meconopsis cambrica ‘Double Mixed’. Monivuotinen. Sekoitus kerrottuja oranssin, punaisen ja keltaisen valeunikoita. Kukkii pitkään!
Ikuna ennen en ole törmännyt kerrottuun ja/tai punaiseen keltavaleunikkoon. Onkohan niitä oikeasti olemassa vai onkohan tuossa joku virhe? Kuvassa näkyvä lehti on kyllä ihan keltavaleunikon lehden näköinen, kukka on kerrottu ja punainen. Olishan ne hienoja!
Fellow, laita sitten kuvia penttiin, kun kerrotut punaiset keltavaleunikkosi kukkivat.
Jännityksellä jäämme odottamaan mitä niissä kuvissa mahtaa olla =)
Mun syksyllä kylvämissä, vielä poteisssa olevissa keltavaleissa on nuppuja. Ei voi olla kovin vaikea kasvatettava ;-/.
Nostanpa tämän, kun kerran löytyi
Oranssivale on siis keltavaleen muoto? Ja leviää ittekseen, liikaakin? Viihtyy melkein missä vaan? Koulin tänään 24 purkkiin useita satoja pikkuruisia taimia. Ovatko hallanarkoja, eli voinko laittaa ne penkkiinsä piankin? Anteeksi nuo kysymykset, mutta yritän koota yhteen muutamasta paikasta saatuja infoja…
Käsittääkseni oranssit ja punaiset muodot keltavaleunikosta ovat yhtä kestäviä kuin
“tavallinenkin”. Siteeraan taas englantilaista perennakirjaa: “Flore Pleno”; nimitys keltaisille ja
oransseille puolikerrotuille muodoille, “Frances Perry”; synonyymi “Rubra”, yhdenkertaisia
syvänoransseja, “Muriel Brown”; puolikerrottuja punaisia, viimeinen ei tule siemenestä 100%
emonsa näköiseksi. Itse en saanut jotain noista itämään sisällä, nakkasin loput pihalle josko
sieltä nousisi.
Kerrottujen versioiden sekoitusta kylvin vuosi sitten keväällä, yksikään ei itänyt. Puolet tein kylmäkäsittelyllä, toisen puolen ei, kumpikaan ei itänyt.
Sain keltavaleunikon taimia (jee!) ja istutin ne tänään penkkiin. Jaoin taimet kahteen eri paikkaan varmuuden vuoksi, toivon että jos edes toisessa lähtisi kasvamaan. Peukut ja varpaat pystyssä että onnistuisin saamaan niistä perennapenkin täytettä seuraavillekin vuosille !