Enpäs ole huomennutkaan tätä Fellow.... Olisit kyllä saanut niitä ilmankin mutta kun ryökäleet heittivät henkensä ja vain kaksi on jäljellä näistä valkoisista....Toivottavasti ne pysyy hengissä vaikka aika huonolta näyttää....
Ei hätää Kermesina, hoitele ne kaksi kuntoon ja henkiin, enköhän löydä jostain muualtakin tuota valkoista. Mullakin sinivaleet samassa vaiheessa kuin tuossa Nannan kuvassa, ekaa kertaa kukkii tuollainen mun pihalla =)
Hoyabella, minulla on menossa nyt kolmannet ja vihdoin näen kukkia! Ekan katkoi ja talloi jalkoihinsa tappelevat kukkopojat, ei ollut siitä enää eläjäksi sen peuhuun jälkeen. Toinen menehtyi ekaan talveen. Nämä nyt kukkivat on ostettu viime kesänä, pärjäsivät viime ns. talven hyvin ja nyt eka kukkii ja toisessa pullea nuppu. Niin että aika monet vaati ainakin minulla!
Jännitys tiivistyy...
Lupaavaa on Kurpitsalla!
Tässä minun ylpeyteni, Jutitalta saaduista siemenistä.
Taas on aihetta hymyyn
Pakko laittaa koko kuva kasvista. Vähän olen tärinässä.
aiheuttaako tuo tärinää ja hymyä ihan yleisesti? - minä sitten joskus ensi viikolla. sen verran myöhemmässä ovat omani…
Sittenhän näet ja koet:)
Minulla oli taimet suurinpiirtein samaa kokoa kuin Kaisaliisalla ja tuli kuumat ilmat, niin nuutuivat astiaansa vaikka varjossa pidin.
Kosteutta niillä oli, mutta ilmeisesti se lämpö oli liikaa kuitenkin eli siihen loppui urani unikonomistajana
En ole missään törmännyt valmiisiin taimiin, mutta jospa joskus sattuisi kohdalle.
Hienolle näyttää kuvassa ja mikään ihme ole jos tärisyttää
Voi jehna mikä ihanuus (Miksei täällä ole vihernaamahymiötä, se tulis tähän)
juu, on se. ja kun oikein monta kertaa on sen kasvatuksessa onnistunut epä, niin aina paremmalta tuntuu. siitä kun lopulta sain onnistumaan on nyt neljä vuotta. kahtena kesänä kukkivat. sitten tein uuden kukkapenkin ja siirsin ne. viime kesänä mököttivät eivätkä kukkineet. tänä vuonna sitten taas. olin jo ehtinyt unohtaa kaikenmaailmaset hymyilyt ja täristykset, jotka ne aiheuttavat:-)
Miulla kasvi saa aamun ensimmäisen auringon ja illan viimeisen. Muuten varjossa.
Minulla on pikkutaimet puun alla varjossa, saavat ainoastaan aamun ensimmäiset ja illan viimeiset auringonsäteet.
Taitaa olla neljäs kerta kun kasvattelen siemenestä, aiemmin en ole päässyt noinkaan hyvään tulokseen. Kriittisin kasvatusvaihe taitaa olla nyt, miten saada pikkutaimista isoja ja reippaita.
Niistä kuudesta Kauppilasta tilatusta taimesta jäi henkiin ainoastaan kaksi valkoista. Loput menehtyivät purkkeihinsa melko pian saapumisensa jälkeen. Lupasivat hyvittää menetetyt taimet. Olin hetken masentunut kunnes Kibuvitsi pelasti tilanteen vinkkaamalla, että läheisellä Isomäen puutarhalla on myynnissä valeunikkoja. Tänään sitten hain hyvitykseksi lilaa, sinistä ja vaaleaman sinistä "china blueta". Vaikka ulkona sataa sisälläni paistaa aurinko.
Valkoinen sinivaleunikko kukkii täysillä, ihmeen hyvin ovat kestäneet viime päivien sateetkin.
keräätkö siemeniä???voipiko kysellä myöhemmin???
Voin kerätä, jos kerran löytyy ottajia. Muistuttelehan parin viikon kuluttua.
Tämä minun valeeni on jotenkin vajaa ei ole kun neljä terälehteä onkohan lannoitteet menneet jotenkin pieleen kun lehdet sitten ovat ainakin sellaiset neljäkymmentä senttiä pitkät hojot no joo ehkä seuraavissa sitten on jo taitoa enemmän.
Kevät kuivuus näivetti kuitenkin tämän vuotiset viljelmät mutta eikun uutta matoa koukkuun.
Teknisiä ongelmia hävisi kuva , yritän uudelleen