Minusta ei sinivaleella oo erityisiä vaatimuksia, on kasvanut siinä, mihin oon sen pannut. En oo tosin kalkinnut enkä yrittänyt helposti kuivuvissa paikoissa tai paahteessa kasvatella. Rodotkin tarttevat hapanta kasvualustaa, niin ettei rodomullan vaihtoehdoksi varmaan kalkittu multa kävisikään.
Tattis vastauksista.
Kaveri joka nämä toi kertoi myyjän arvailleen jotta rodomulta olis parempi kuin puutarhamulta.
Kuopaisen myös "peltomultaa" sinivaltsuille, kaikki mikä ei ole multasäkistä tai tuhkalla hölvätty, on täällä hapanta. Kunhan helteet helpottavat alkaa taimien istutus, nyt ei ole mitään mahista pitää taimia hengissä muuten kuin poteissa kasteltuina ja varjossa. Pahempi kuin talvinen märkyys on kasvukauden kuivuus, huoh.
Mulla kasvaa valeet ihan tavallisessa mustassa mullassa ja hyvin ovat kasvaneet ja kukkineet. Kalkkiakin ovat välillä saaneet siinä missä muutkin kasvit.
Viime kesän siemenkylvöistä yksi näyttäisi tekevän pinenen pieniä nuppuja.
Sinivalevauvoja - jonkunverran... koulitushommiin... (tämä sadepäivä ei mene hukkaan!)
Ups, mahtaako yksi päivä riittää vauvojen koulimiseen =D
Minun pienokaiset ei ole vieläkään itäneet =(.
Nyt tämä ihanuus kukkii vihdoin
Pian minullakin kukkii,nuput on suuria.
Hän on kaunis!
Nyt näyttäisi onnistuneen tuon valkoisen valeunikon kanssa. Parina vuonna sain tilatessa väärän värisen eli sinisen taimen, mutta nyt tilalle saatu näyttäisi valkoiselta. Pianhan tuo varmistuu.
Tämäkin jonkin sortin Meconopsis.
Ompa hän kaunis.
Upea väri!
Jee, kyllä se oli valkoinen. Eli nyt löytyy sekä sinisenä että valkoisena ja Frances Perry oranssina.
Kylvin viime vuonna sinivaleunikoksi väitettyjä siemeniä, joista kolme jäi henkiin ja teki komeat 'puskat'. Tänään aukesi ensimmäinen kukka ja se oli - yllätys, yllätys: punainen. Nyt kun olen tutkinut valesellaisen lehtiä kuvista, niin eihän minulla ole valeunikkoa ollenkaan. mikähän lienee, laitan kuvan (kasvi on n metrin korkea ja kukka on kauniin punainen) paljon nuppuja.
kuva tuli väärin päin
Mulla jossa Frances Pidetyssä on ton näköiset lehdet ja se on jonkin sortin valeunikko.
aha - sainkin nämä siemenet välikäsien kautta Englannista.
onkohan tämä frances perry? väri on melkein joulunpunainen ja kukka on yksinkertainen
ja taas on väärin päin, mutta väri on melkein kohdallaan
Ei kyllä näytä Frances Perryltä, se on oranssi ja toi keskustan pölyävä osa on keltaista.