Kiskoin sinivalekylvöksen jääkaapista huoneenlämpöön pari viikkoa sitten. Mitään ei oo tapahtunu. Olisikohan sittenkin pitäny heittää purkit ulos? Vai heitänkö nyt ja odotan kevättä? Terassilla olis paremmin tilaa kuin olkkarissa…
Tasaisesti on kylmiön ovi käynyt. Kastelua.
Sinivaleunikon siemenet tarvitsevat väh. 3 viikon kylmäkäsittelyn. Parasta olisi kylvää siemenet heti tuoreeltaan syksyllä, jos mahdollista.
Mistä ihmeestä saisi ostaa sinivaleunikon taimia??? Kauppilassa ne on loppuunmyyty, enkä löydä muualta niitä,eli ovat varmaankin loppuneet. Isovaleunikkokin käy, jos joku taimisto niitä vielä myy. Kauhea tämä "pakko saada" tuska!!!
Siirsin muualta kuljeksimasta 2 viimeisintä viestiä (yllä) . Niiden alkuperäinen kirjoitusajankohta on kesällä 2007. Siirrettäessä päivämääräksi muuttuu siirtopäivän päiväys. Siirretyt viestit tunnistaa helposti punaisesta "siiretty" tekstistä.
Vihreä tausta olisi kukille paras, lähellä oleva lila taas pyrkii ryöstömään huomion.
Läheltä katseltuna ryppyinen kerrassaan.
Siementen tuottaminen ja lisääntyminen on kaiken tarkoitus, harjoitusmateriaalia riittää.
Isompi serkkunsa kuvassa, en kasvattanut tätä vaan pelkästään kuvasin.
Ja Valtsu lisää hinkuja ensikertalaisille… Aivan ihanoilta näyttävät! Voi kunpa nuo kylvökset tuolla kylmässä onnistuisi ja meidän pihallakin olisi jotain noin kaunista ensi kesänä.
Mikään kuva ei anna tuolle kukalle oikeutta. Mykistävän kaunis ja se väri on jotenkin niin ainutlaatuinen. Viime kesänä pääsin tuon näkemään, kiitokset vain jouluruusulle elämyksestä
Olen vasta täällä pentissä tutustunut kyseiseen unikkoon ja myös ihastunut siihen. Kävinkin puutarhaliikkeessä siemeniä kyselemässä, mutta siellä oli vain valkoisena. Tuo sininen väri tässä unikossa on sen paras puoli. Ja sitten se kylmäkäsittely sai minut perumaan senkin oston, kun en oikein uskalla kokemattoman ryhtyä tuohon. Olen kait laiska, ja pitäisi heti saada valmista. Silti sinivaleunikko olisi komistus omallakin pihalla.
memuli,sun pitää ostaa taimena, niin minäkin tein.
Kiitos Jutita, kas kun en tuota itse hokannut! Sen minä teenkin, jos vain jostain löytyy!
Jännä juttu että kaikki ihastelevat kilvan sinivaleunikon sinistä väriä kun isovaleunikolla se sininen väri on mielestäni vieläkin sinisempi ja upeampi…
ja jos oikein sinisen haluaa niin silloin Meconopsis x Sheldoni’
kibu, onko sulla tuo sheldoni, meinaan vaan jos sulla sattuisi kuva siitä olemaan niin olisi kiva nähdä sen väri.
onko kellään kokemusta siitä että lisääntyykö sinivaleunikko itsestään siementämällä?
Memullille yksäri
varmasti lisääntyy jos maata ei krapsuteta tai katetta ole paljoa, taimet on kovin pieniä eikä niitä osaa varoa. en pysty todistamaan mikä on kylväytynyt ja mikä on muuten surkean pienenä pysynyt taimi. koetan katsastella jos lumet joskus sulaa.
Yksi taimi on hengissä,kolme iti. Annas kattoo kuin jatkossa selviää?