Jos vain satutte löytämään taimia niin poimikaa ihmeessä mukaan. Olen yrittänyt useampana vuonna eri lähteistä tilatuista siemenistä kylvää sitä, ja yhtään tainta en ole saanut aikaan. Eikä todellakaan ole niitä helpoimmin löydettäviä tapauksia.
Hän availee ensimmäisiä kukkiaan.
Voin kun on nätti Tarttis saada.
Parhaita perhoskasveja tämäkin.
Meillä on vielä aivan nuppuisena, höh!
Enpä tiennytkään, että valkoistakin alpia on. Onpas tosi hauskan näköinen.
Teki hyvää nähdä noita valkoalpikäärmeitä. Mulla ne pienenee vuosi vuodelta, en enää muistanutkaan kuinka hauskan näköisiä ne on. Tars vissiin kaivaa puskat ylös ja parannella maata
Kurpitsan valkoalpipuska on hieno! Omani on tämän kesän hankintoja, joten ei niin runsas, mutta kaunis on hän - taitaa olla noiden Kurpitsan kuvien innoittama ostos8)
Yksittäinen kukkavarsi on kauniisti kaarella...
Ihana on, en ole kuullutkaan valkoalpista. Hauskan nuokkuvat kukinnot.
Minulla odottaa siemenlaatikossa Lysimachia atropurpurean siemeniä. Kuvassa kukinnon väri on todella tummanpunainen. Toivottavasti onnistuisin saamaan keväällä nistä muutaman taimen.
Valkoalpi meinasi miultakin hävitä kun jäi vahvempien jalkoihin, mutta nyt uusi taimi ja uusi paikka näyttää hyvältä.
Heti piti googlettaa atropurpurea, ikänäni nähny. Hiano! Mihin mahtuiskaan… Joo ja kevään tullen taidan tehdä valkoalpille Kurpitsat
Meillä kitui yksi punainen alpi yhden talven ja toista se ei kestänyt.
Voi ei, ei sitten varmaan kestä minunkaan hoivissa tällä vyöhykkeellä
Tälläistä tämä on kun vaan katselee siemenpussien kyljistä kauniita kukkien kuvia.
Meillä on tuo lumettomuus suurin ongelma.
En voi enää kurpitsojakaan tehdä, kun valkoalpini on jo aikaa sitten pikkuhiljaa surkastunut pois. Millainenkohan paikka olisi hyvä sille kasvaa? Pitääkö olla sellainen, että talvimärkyys ei varmasti vaivaa ja vielä vähän varjoinenkin…eli sellainen, mitä ei ole meiltä helppoa löytää Se vaan on jotenkin tosi kaunis ja tekisi mieli tuollaisiakin kasvatella.
Kauniita on nuo teidän valkoalvet. Olen vähän katkera; kas kun valkoalpi löytyy minun edesmenneitten kasvien listalta. Ei tykänny olla meillä.
Taitaapi olla yhden kesän vieras meilläkin, taisi olla ohjeena talvisuojaus ja se tarkoittaa yleensä mulla kuolemantuomiota kukalle8/
Minen oo koskaan suojannut ja neljättä kesää nyt kukkii. Savimullassa kasvaa ison kukkamaan eteläreunassa ja on auringossa aivan aamua ja iltaa lukuunottamatta. En käynyt laskemassa, mutta luulisin varsia n. parikymmentä olevan, kaksi taimea aikoinaan ostin.