Ei paljaalla silmillä näkynyt mitään ,mutta kun otin luupin joka suurentaa 100 kertaiseksi niin voi taivahan talkynttilät mitä ötiäisiä siinä olikaan itse varressakin oli niitä tepastelioita.ei ei mulla nyt sitten oo koko pistokasta roskiin lensi kun ihan niissä kärki pikkuledilläkin niitä käpytteli.
Olisko kellään antaa ihka uuden pistokkaan
Ai jaa Kakapolta tuon sain vaihtarina
Oisko tuo Raili-45:n kasvi jokin posliinikukka, epäilin heti noita lehtiä ??!!
Mulla ei ole,Jadeliilalle lupasin,jospa jollain muulla olis.
Ok, Raili-45, olet vaan hyvin hoitanut sitä, kun on noin komeat lehdet, näytti vaan niin erilaiselta kuin omani
Ei ole posliini kukka kuvassa näyttää kovanlaisilta noi lehdet mutta kyllä ne on hyvin ohuet ja pehmeät lehdet
Saat Raili uuden pistokkaan. Nyt on vain tilanne se, että joka latva on nuppuja ja kukkia täynnä, joten en raskisi sitä leikellä. Jos maltat odottaa, lähetän sinulle uuden. Valkokäpy on kyllä huono juurtumaan tähän aikaan vuodesta. Omani latvon aina keväällä, ja juurrutan niitä silloin.
Joo Kiitos ,parenpi kevällä sitten ,ei kannata ainakaan nyt kukkivia latvoja saksia.minulla on kyllä aikaa ootella kevättä
Tekeekö valkokäpy juuria vedessä vai pitääkö laittaa suoraan multaan?
Tekeekö valkokäpy juuria vedessä vai pitääkö laittaa suoraan multaan?
-niina- olen laittanut ensin veteen, vedessä ainakin tulee juuret.
Hieno homma! Juurrutankin mieluummin vedessä. Kiitokset!
Sain pistokkaan nimellä Whitfieldia Lateritia, ja sen piti olla samanlainen kuin Elongatan, mutta siinä piti olla punainen kukka. Nyt kun se kukkii, kukat ovatkin valkoiset, mutta kasvutapa erilainen. Tämä uusi jää lyhyeksi, nyt n. 40 cm kukkalatvaan. Löysin myös lajinimen Whitfieldia Longifolia, jossa on valkoiset kukat. Voisikohan tämä Lateritiana saatu ollakin tämä Longifolia??
Olin heittämässä tätä vanhaa, liian suureksi kasvanutta Valkokäpyä tunkiolle, kun se innostui kukkimaan.
Nätti on, onko kukinta-aika kuinka pitkä? Voisiko tuota kasvattaa itsekastelevassa ruukussa (tykkääköhän) kun mie en muista kastella. Sumutus puolen hoitaa kyllä tuo apulaispuutarhuri ihan kiitettäväsi.
Kirjoitin jo, ettei ole kokemusta altakasteluruukuista (poistettu viesti). Muistinkin, että tänä keväänä istutin pistokkaat altakasteluruukkuun. Hyvin näyttävät viihtyvän.
Ihmettelen miten erilaiset ovat Valkokäpy Longifolian mullasta nousseet taimet, kuin jo valmis kasvi. Vieressä kasvista otettu latvapistokas juurtumassa. Ei uskoisi samaksi kasviksi
Eikä ne kyllä olekaan
Tuo toinenhan on kuparilehti
Miten sieltä voisi nousta kuparilehden taimia? Lähellä ei ole ollut mitään, joka olisi voinut huomaamatta siementää Valkokävyn purkkiin. Yläpuolella amppelissa on Hoya bella, joka taas on aivan erinäköinen. Vaikka kyllä on myönnettävä, että kuparilehteä nämä taimet muistuttavat.
No kuparilehtiä ne kuitenkin on. Oot varmaan kylvänyt.