Valmiskasvihuone

Paulastiina, minkä kokoinen kasvari on? Kuulostaa aika halvalle tuo kennolevyjen hinta, jossakin ketjussa joku laski että pelkkään kennolevykattoon menee muistaakseni 200-300 euroa.

Kennolevyjen rahti on sitten aika kallista, saattaa olla parikin sataa, kannattaa tarkistaa senkin hinta. Kannattaisiko Kivikankaalta kysyä tarjousta sille rungolle kennolevyistä+kuljetuksesta? Silloin tietäisi tasan tarkkaan mitä tulisi maksamaan.

Paulastiina, Keraplastin kennolevy halvempaa kuin Kivikankaan.

61 x 120 cm 15 e/kpl. Kulkisi vaikka Matkahuollon kautta tuon kokoisten paketti ja kymmenelläkin saisi paikattua aika monta läpeä.

Paulastiina - myös täältä saa määrämittaan sahattua eri vahvuista kennolevyä mielestäni tosi edullisesti. Vaihdoimme oman 2,5 x 2,6 m kokoisen pikku kasvihuoneemme lasikaton viime kesänä kennolevyyn ja muistaakseni katon uusiminen tuli maksamaan vain hyvin kohtuulliset 120 euroa. Tosin noudimme tavaran itse, joten rahtikuluja emme joutuneet maksamaan.

Tässä linkki:

Paulastiina Tampereelta saa kennolevyä myös valmiiksi sahatuna vahvuutta oli useita kaikki kennolevyt ei ole hyviä täytyy olla uv suojattu että kestää

Keraplastin kennolevystä oli juttua "Itse tehty kasvihuone"-sivustoilla. Emo oli selvittänyt rahdin hintaa, joka oli ilmeisesti parisataa euroa (ks. Emon teksti em sivustoilta sivulta 104). Kennolevy voi olla siis halpaa, mutta rahti on kova! Itse odottelen vielä mittatilausta Kivikankaalta. Kennolevykaton hinta on 195 eur, ja kotiinkuljetus vain 11,40.

Rahti oli sitä korkeampi, mitä suurempina levyinä tilaa. Mietin tässä, että hakisinko itse levyt; matka ei ole mahdoton. Tai nyt tämän viimeisen suunnitelman mukaan yksi levy riittäisi kahdeksi sahattuna, jolloin rahti pienenee, kuten myös levyn neliömäärä puolittuu.

Pikainen laskutoimitus: kaikkine kuluineen 9,6 neliön huoneeseen n. 280 euroa, ja siinä on jo mukana harjamuovit, päätelistat, ruuvit ja niiden aluslevyt (ovat aika kalliita), ja suodatinteippi, jolla ennen päätelistojen asennusta peitetään päädyt, ettei kosteus ym. pääse kennojen sisään (kasvaa helposti levää, sieniä sun muuta sinne).

Muistakaa huomioida, että jos asennatte kennolevyt pystyyn, niiden väliin tulee aina h-lista, joka myös maksaa, lisäksi tuo harjamuovi ja päätylistat ja teipit. Ja ruuvit.

Noita paikkoja missä on kennolevyä tuntuu olevan ympäri suomea ainakin minä löysin niitä useita kannattaa googlen kautta niitä etsiä voi löytyä läheltäkin Tampereellakin on kaksi paikkaa toisessa on hinnat aika korkea verrattuna toiseen kalliimpi paikka oli ympäri suomea toimiva ainakin liikeittä oli monta siellä sun täällä

Onko kukaan sattunut näkemään tätä Kekkilän lepo-vihervajaa myynnissä missään? mitähän hintaluokkaa tämä mahtaa olla? sivuilla ei tainnut olla mitään hintaa tai hintasuositusta…
http://www.kekkila.fi/kotipuutarhurit/tuotteet/koti-piha-tuotteet/vihervaja-lepo

Maizu - samoja Kekkilän lepo-vihervajoja katselin tänään päivemmällä. Plantagenin kevään luettelossa oli selostusta noista ja hintojakin. Luettelo on jaossa ko. myymälöissä. Poikkeappa siellä jos jossakin välissä ehdit…

Maizukin näemmä heräilly talviuniltaan :slight_smile:

Plantagenin hinnastossa 3290 €.

maizu - palaile tämän ketjun sivulle 50-> niin löydät edellisen jutustelun…

kiitos mai-lee ja Ahdekaunokki ja Jatuuli! ja belgi : ) jep täällä taas ollaan… kevät onneksi herättää minutkin. niin ja muoks… aika arvokas tuo kekkilän ihanuus on… en raaski hommata…

Onko kenelläkään mitään kokemuksia Bauhassin mainoksessa olevasta 4,9 neliön kasvarista? Merkki on InterLine. Hintaa kasvarilla on 499€

Kävin Bauhausissa katsomassa Palramin Interline-kasvihuonetta, mutta Raisiossa sitä ei ollut koottuna. ukaan tarttui sen sijaan Palramin Multiline. Viisi vuotta lupasivat rungolle takuuta ja kennolevyille 10vuotta. Nyt on sitten kuopan kaivaminen pihalle alkanut perustuksia varten.

Tänään soitettiin minulle, että tilaamani 10,2 neliön Juliana kasvarin saa noutaa!

Tämä kysymys nyt voisi kuulua jonnekin muualle. Miten automaattiavaajien pitäisi toimia? Kasvarissa on 30 astetta ja luukut ovat useamman sentin auki, toinen puoli enemmän kuin toinen, mutteivät siis ole kokonaan auki. Pitääkö niitä jotenkin säätää, vai onko ne peräti väärin laitettu. Luukkuja on siis kaksi vajaa kymmenen neliön kennolevyhuoneessa. Pitäisikö luukkujen riittää edes näin keväällä vai onko kiltisti vaan availtava oveakin?

Käsittääkseni automaattiavaajia säädetään kiertämällä sitä putkea. Ja ainakin joissakin malleissa kalibrointi tehdään jääkaapissa. Ei sinulla ole käyttöohjetta tallella?