Olen hankkimassa vaimolleni 5-6 m2 kennolevyllistä valmiskasvihuonetta (suurempi ei mahdu).
Edullisia on katseltu, vaan ihan halvimmat on aika veteliä, eli heittäkäähän omistanne kokemuksia aloittelijalle, hintaluokka max 700-800 €.
Yksi kiinnostusta herättävä malli mielessä jo on, Kivikankaan myymä Halls Popular 6 m2, levyt vaihdettavissa päälipuolelta, ei tarvitsisi purkaa ja mahdollista myöhemmin vaikka laittaa hiukan paksumpikin levy jos on tarpeen.
Ehdotuksia vaan kiiruusti, pohjien teko alkaa viikonloppuna!
Kivikankaan kasvihuoneista olen kuullut pelkkää hyvää. Jos mahdollista, tee harkoista perustus, niin saat ilmatilaa enemmän, eikä huone kuumene niin helposti, ja huoneessa mahtuu paremmin seisomaan. Tosin silloin ongelmaksi tulee korkea kynnys.
Olisiko kuitenkin 6mm kennolevy parempi?
Emon sokkeliehdotusta kannatan.
Hei Perttilee, Kivikankaan kasvihuoneet on hyviä (itselläni on kaksi erilaista) ja tuo vaikuttaa koko- ja hintaluokassaan hyvältä ratkaisulta. Hyvä juttu tuossa on myös se että siinä on kaksi kattoluukkua. Muista tilata siihen samantien mukaan kattoluukkujen automaattiavaajat, ne ovat todella tarpeelliset. Se näyttää olevan saatavana saatavana lasilla tai kennolevyllä - ota kennolevyllä.
Onnittelut vaimollesi, hänelle on tulossa ihana kesä
!
Kiitokset vinkeistä, tänään tilasin tuon Halls Popularin 6,2 m2 kennolevyilä ja sokkelilla.
Parissa viikossa pitäisi tulla perille, ei muuta kuin pohjien tekoa jatkamaan ja kuumeista odotusta!
No niin, kasvihuonepaketit tuli pihaan tänään. Nopeaa toimintaa Kivikankaalta, 22.4 tilasin ja 25 .4 pihassa Pirkkalassa!
Tästä se lähtee, tosin maa-aines pohjiin tulee vasta maanantaina 29. 4, jolloin pohjien teko pääsee vauhtiin, toki kasvihuoneen “luurangon” voi tehdä jo valmiiksi ja kantaa valmiille pohjille, hienoa!
Heillä on tunnetusti nopea toimitus
Sama koskee esimerkiksi toimituksesta puuttuneita tai rikki menneitä osia - yksi osa puuttui ensimmäisestä kasvihuonetoimituksestani ja kun ilmoitin siitä, se tuli kuljetuksella minulle seuraavana päivänä. Sitä kutsun hyväksi palveluksi, varsinkin kun tilasin kasvihuoneen alkuvuodesta ja pakkaukset avasin vasta keväällä kun alettiin kasailuhommiin. Periaatteessahan saapunut lähetys pitäisi tarkistaa heti ja reklamoida samantien jos on jotain rikkinäistä tm. vikaa.
Onnea kasailuun, kannattaa tehdä se siinä järjestyksessä kuin ohjeet sanovat ![]()
Jep, ei parane sooloilla kasauksessa, ohje tuntuu aika hyvältä ja päädyt sekä sokkeli ovat jo kasassa.
Tietysti nuo on helpoimmat tehdä, loppukasaus ehkä voi teettää hieman enemmän hommia, pitää olla nyt tarkkana vaaituksen sekä ristimittojen kanssa!
Olen vuonna 2008 ostanut Juliana kasvarini, kennolevy sellainen ja tänä vuonna irtosi kaksi levyä ja 1 lista on hävinnyt talven aikana siis voin olla tyytyväinen ostooni, levyt sai napsauttamalla paikoilleen ja siinä se oli(listan tilaan) ja hui kun katsoin hintoja nyt melkein tuplaantuneet 5 vuodessa, kasvarit ovat tosi arvokkaita.Hinta laatu suhde kuitenkin kohdallaan kun melkein huolto vapaa ja kestävä.
No, tulihan tuo kasvihuone sitten valmiiksi, (Halls Popular 6,2).
Pari päivää loppukokoonpanossa meni, päädyt, sivut, luukut ja oven olin kasannut etukäteen ja päivä kai siinäkin vierähti.
Homma sujui yllättävän hyvin, ei ollut kennojenkaan laitossa mitään kummallista. Mukana tullut ohjekin oli aika kelvollinen, toki joissakin kohdissa joutui oikein fundeeraamaan. Ainoastaan kennojen alle tuleva tiivistenauha oli työläs ja hankalahko laittaa.
Liukuoven sovitus oli liian tiukka korkeussuunnassa ja sen kanssa meinasi mennä painimiseksi, nauhahiomakoneella viistin tolppia hieman matalammiksi, jonka jälkeen oven sai kelvollisesti liukumaan.
Pohjien teossa työläintä oli murskeen kärrääminen kottureilla ja lapiopelillä, maata meni toistakymmentä tonnia. Kädet meinasi venyä.
Hiukan vielä maisemointia ym pientä säätöä, niin voikin odotella kasvukauden alkua!
Hieno juttu, saitte ihan passeliin aikaan sen valmiiksi. Onnittelut, ja herkullista kesää !
Mulla on ollut koko talven ihan kamala kasvarikuume kun olen täällä lueskellut ja katsellut ihania kuvianne.
Ja nyt mulle tulee ihan oma pieni kasvihuone SUN 88 6.5m2
.
Nyt olen sitten ihan täpinöissä ja jännitän ehdinkö saada sen jo ensi viikoksi… IHANAA!!!
Meillä on kasvari loppusuoralla. Kennolevyjen paikoilleen napsuttelua - ärräpäiden kera kylläkin. On nimittäin sen verran tiukat (ylä- ja ala)listat, että kaksi saa ähertää sormenpäät ruvella niitä paikoilleen. Sivulistat sentään napsahtaa nätisti paikoilleen nips naps.
Me saatiin toinen kasvari kasattua reilu viikko sitten ja nyt mies ehti jo tekemään siihen kasvarin ulkopuolelle seinustoille kasvatuslaatikotkin niin saan ulkopuolellekin mausteita, kukkasia ym, jihuuu
ja naapurit uteliaina tuijottelevat meidän pihaan ohi kulkiessaan (ajattelevat varmaan että ollaan ihan tärähtäneitä kun hankittiin jo toinen kasvihuone pihalle, heh…)
Kuvia, kuvia!
Kyllä sinne vielä mahtuu 

Tatti, ootahan pari kuukautta ![]()
Matka Tanskaan keskeytti kasvihuoneprojektin, mutta nyt on jokaikinen kennolevy paikallaan. Sormenpäät kipeinä ja kynnet katkeilleet, mutta mieli on hyvä. Huomenna sisustushommia ja tiilien asettelua. Reunakivienkin paikalleen raahaamista on jatkettava.
Siellä on nyt lämpömittari valmiina. Näkee vähän, miten lämmöt pysyvät yöaikaan. Ehkäpä jo viikonloppuna pääsee siirtämään kasveja sisältä ulos?
Että voi olla hyvä mieli. :-DDD
Kasvarin pohjat valmiina ja nyt sitten ootellaan sitä pömpeliä… eksyksissä jossain Tuontiliike Ukkosen varaston ja Kaukokiidon terminaalin välillä eikä kukaan osaa sanoa mitään. Ei siis mä en jaksa odottaa kun polttelee niin hirveesti. Ja nuo yli metriset tomaatin hojottajatkin sais jo kohta muuttaa tuolta terassilta kasvariin…
Miltei kaima:-) odottavan aika on piiitkä tiedän tunteen:-) kohta kohta kasvarisi tullatupsahtaa ja saat tomskut sinne muutettua. Meillä odoteltiin monta vuotta että kasvaria ees suunniteltiin ja yhtäkkiä viimevuonna jonkun ihanan oivalluksen mies sai ja miltei ilman painostusta kasvari alkoi nousta:-)