Tänne voisi kirjoitella vanda-sukuisista orkideoista.
Mitäpä teidän vandoille kuuluu? Olisi kiva nähdä kuvia kukkivista yksilöistä! Minulla kukkii tuo Princess Mikasa (kuva profiilissani) jo kuudetta viikkoa. Uusi lehti näyttää myös olevan tulossa samaan aikaan.
Mun pikkuinen vanda coeruleani on vähän nahistuneen näköinen, kun se on aina joskus jäänyt pariksi päiväksi kastelutta kun en oo ollu kotona. Harmittaa kyllä, olisi pitänyt kanniskella sitä aina mukana niin kuin jotkut kanniskelevat pieniä lemmikkejään. Nykyään otankin se ja aerangiksen iana mukaan, kun olen poissa vähän pidempään. Ovat niin pieniä, että on helppo ottaa mukaan ja tulee sitten varmasti kasteltua.
Laitan nyt tänne vandojen alle kysymyksen onko halukkaita nuorten vandasukusten kasvien yhteistilaukseen? Kyseessä on suunnilleen n. 15cm korkeat nuoret kasvit. Aikaa ja kärsivällisyyttähän nämä nuorukaiset vaatii mutta jos on kiinnostusta niin ottakaa yhteyttä vaikka privalla. Hinta muodostuu tilattujen määrän mukaan mutta halvimmillaan (tilauksessa yli 11 kasvia) hinta on noin 5-6 euroa (riippuu postikuluista). Halukkaille voin lähettää sitten listan mitä olis saatavilla (listalla 41 vandaa, Saksasta)
Miulla on vielä vapaana reitti sohvalta telkkarille, ei siis mitään hätää. Ja keittiöön pakastimen päälle mahtuu monta jos olohuoneessa ahdistamaan käy.
Nonni. Tuli tänään ostettua Plantagenista toinen orkidea, nyt on semmonen tunne että pian karkaa kottikärryt käsistä... viidellä eurolla sai Phalaenopsiksia niin pakkohan se oli ostaa.
vandoista en tiedä mitään, mutta perssiilleni meinasin lentää kun kävin paikallisessa kukkakaupassa ja näin tuollaisen sinisen vandan..ihan mielenkiinnosta sitä siinä tutkailin hetken ja silmät pullistuivat päässä kun hintalapun näin.. 98euroa?? onko ne oikeasti noin kalliita,vaiko oliko kiskurihintaa?
Te tässä puhutte kukkaloistosta ja uusista vanoista, mä olen sekaisin uusista juurenpätkistä :-) Huomasin, että Havajilta tuotu Miss Joaquim ja viime vuonna hankittu V. hindsii ovat vihdoin ja viimein saanut sentin verran juurta aikaiseksi. Niiden kukinnasta voi tässä vaiheessa vaan uneksia.
Toinen sininen vandani kukkii lomani kunniaksi näin komeasti En olisi kaksi vuotta sitten ikinä uskonut, että mulla joskus kukkii vanda. Viime kesänä sitten yllättivät ekan kerran.
Pikkumuorilla näkyy olevan jokin ihottuma toisessa poskessa.