Tämä pienenpieni viime syksynä Virosta ostettu kukkii nyt.
Varjohiippa on minulle aivan uusi tuttavuus (ja muutenkin olen ihan rookie puutarhahommissa). Onko siis näin että tarhavarjohiippa on ainoa lajike joka kukkii aniliininpunaisena?
Haluaisin nimenomaan aniliininpunaista(tms) varjohiippaa tuijieni seuraksi.
Onko kellään tietoa mistä tarhavarjohiippaa voisi löytyä pääkaupunkiseudulla? tänään juuri muhevaisella sanottiin että sitä saadaan EHKÄ lisää syksyllä.
MInä tietysti malttamattomana haluaisin heti kasvamaan ja leviämään kun uusi penkki loistaa tyhjyyttään.
Tarhavarjohiippa narsissien jalkoihin jääneenä. Olen lisännyt niitä toiseen paikkaan, missä viehättävä kukinta pääsisi paremmin esiin, mutta kun eivät ole kukkineet.
minulla on 3 idänvarjohiippa puskaa, ne pysyy kivasti kasassa ja kukkii upeasti. ostin kasvit toissa vuonna, tässä kuva yhdestä viime kasäkuun alusta.
Nyt on tämän vuoro kukkia
On tällä vaan niin hienostuneet lehdet ja mukava kasvutapa. Kerta kaikkiaan.
"Lilafeen" miekin äsken löysin, vähän hinnakas oli mutta menkööt. Valkea on joskus vielä hankittava.
Kuukkeloin varjohiippaa, josko menis kuivassa paikassa ja törmäsin tällaiseen:
Vihreä erektioyrtti haastaa sinisen pillerin
Aina oppii uutta;D Se muuten pärjää hyvin kuivassa paikassa, on yksi kauneimmista perennoista.
Mitä se mahtaa tykätä tiiviistä maasta? Edelleen toivon löytäväni jotain sopivaa kuivaan varjoon, jossa on kova tiivis maa.
Savimaassa ainakin meillä.
Lilafeen minäkin istutin tänään. Viereen pääsi Epimedium “pink elf”. Toivottavasti pitävät paikastaan.
Kreeta-Eulaalia, mulla on tiiviissä ja tosi kuivassa maassa mekoisen varjossa sekä taponlehteä että valkotäpläpeippiä ja hyvin kasvavat molemmat. Pensasaita ja pihlaja vievät kaiken kosteuden.
Tuiviokin pärjää ainakin meillä, kuten myös kuunliljat.
Harvinaisen hankala kuvattava.
Miunkin varjohiippa on hengissä.selvisi siirrosta. Lehdet on vaan hassun vaaleat ja harvat joten tuskin kukkii tänä keväänä
Hengissä täälläkin osin ja onneksi.
Aina tätä on ihailtava. Herkkää kauneutta.
tarhavarjohiippa ja varjohiippa eivät oikein taida tietää mitä nimeä tottelisi:_)
valtsulle - eiköhän lehtien punerrus johdu ihan samasta kuin muidenkin kasvien kohdalla näin kasvun alussa: ovat saaneet kylmää.
punaväri lehdissä ei haittaa yhtään kun kukat ovat valkoiset (valkovarjohiipaksi jotkut kutsuvat)
Valkoinen ja rosa varjohiippa.